Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej aktivera AppleTalk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning går det inte längre att skriva ut via AppleTalk. "Kunde ej öppna skrivarförbindelse" stod det och jag raderade skrivaren för att lägga in den på nytt vilket ofta hjälpt. Men nu går det inte att lägga till skrivare via AppleTalk då detta inte är aktiverat enligt Print Center. Men det är det visst det!
Det går utmärkt att ansluta till servrar, och det är med all önskvärd tydlighet ikryssat i Nätverksinställningarna.

Har också avaktiverat AppleTalk i Ethernet-fliken då den ibland klagar på att det bara kan vara aktiverat på en port i taget.

Kör via Airport på Mac OS 10.1.5.
Andra datorer skriver ut fint via Airport så där ligger inte felet.

Alla idéer på lösning emottages tacksamt.

När systemet klagar på att du bara kan ha AppeTalk öppet på en port åt gången så beror det på att du kanske har AT igång via Airport och sedan vill byta till Ethernet.

Gör du båda delarna samtidigt? Jag gör det (pga av att vårat ekonomisystem inte kan använda sig av Airport, förklarar varför någonannan gång). Jag har gjort valet att köra skrivarna via Airport. Det fungerar lysande för mig.

Prova annars att kasta Appletalk inställningarna.

Nej jag kör inte Ethernet alls, bara Airport. Men jag såg att AppleTalk var aktiverat för Ethernet också men tog bort det.
Det märkliga är att när jag aktiverar AppleTalk för Airport får jag meddelandet att inga AppleTalk zoner är tillgängliga förrän jag klickar på save (jag gissar att de menar Apply now), men det hjälper inte att klicka på det.

Var hittar jag AppleTalk inställningarna som kan kastas?

1
Bevaka tråden