Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Messenger för Mac

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som möjligtvis har MSN Messenger för mac och kan tänka sig att lämna ifrån sig några screenshots på hur det ser ut?

Ser ut så här... (utsmetade kontakter av integritetsskäl)

Ursprungligen av mrsandin:

Ser ut så här... (utsmetade kontakter av integritetsskäl)

Det ser kanon ut. Då är det en sak mindre man slipper oroa sig för att det inte finns något bra program till..

I princip alla program du behöver för normalt användande på PC finns också på MAC. Med vissa undantag för tex bokföringsprogram och affärs- och CRM system så finns annars det mesta även för MAC. Är det något program du använder som du är osäker på så fråga bara så hjälper vi dig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-05 15:52

Men msn för Mac suger... du kan inte ens ha visnings bild, använd istället Adium X http://www.adiumx.com

Ursprungligen av iigloo:

Men msn för Mac suger... du kan inte ens ha visnings bild, använd istället Adium X http://www.adiumx.com

Men man kan filöverföra vettigt. Så msn är ett bra kompliment att ha till Adium/Proteus tills dessa fixar detta problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-05 16:03

aMSN är väldigt bra.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-05 16:15

Man behöver som sagt inte köra Microsofts MSN-klient, vilket är tur. Så här ser MSN/AIM/ICQ ut för mig (kör Adium X).

Senast redigerat 2005-04-05 16:43
Ursprungligen av akesson:

Man behöver som sagt inte köra Microsofts MSN-klient, vilket är tur. Så här ser MSN/AIM/ICQ ut för mig (kör Adium X).

Vad heter det där contactlist utseendet?

Ursprungligen av Rajje:

aMSN är väldigt bra.

Dock bygger det väl på X11.

Ursprungligen av akesson:

Man behöver som sagt inte köra Microsofts MSN-klient, vilket är tur. Så här ser MSN/AIM/ICQ ut för mig (kör Adium X).

Ser bättre ut än Microsofts MSN-klient.

Ursprungligen av iigloo:

Men msn för Mac suger... du kan inte ens ha visnings bild, använd istället Adium X

Jag har å andra sidan inget behov av visningsbild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-05 18:12
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Dock bygger det väl på X11.

Nejdå, det finns en native OS X-version.

Ursprungligen av Rajje:

Nejdå, det finns en native OS X-version.

Då är det kanske värt att pröva efter sommaren om jag fått råd med iMac eller iBook då.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-05 16:47

Ser coolt ut!
Vad e det för app med tv-tablån?

Yes!

Ursprungligen av Yes:

Ser coolt ut!
Vad e det för app med tv-tablån?

Kan nog bara vara ett "Widget" till Konfabulator - men vad det heter skulle jag gärna vilja vet mer om, programmet finns här:

http://www.konfabulator.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-05 18:03

AdiumX fungerar utmärkt som MSN och ICQ klient.

FÖRDELAR:
- Flera konton i samma program
- Flera konton i samma lista av användare
- Flexibelt interface - enormt snyggt och smidigt program

NACKDELAR
- Vissa problem att skicka somliga tecken ("…" funkar exempelvis inte)
- Filöverföringen är halvdan men duglig

Microsofts MSN klient för Mac är väldigt "tjock" och inte alls så up-to-date som på Windows sidan tyvärr. Dock föredrar jag AdiumX före MSN-klienten på Windows lätt. Synd att filöverföringen är lite småkraslig i Adium bara (ska lösas tills nästa version sägs det).

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-04-06 15:55
  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 15:23

Version 7

Nu kommer MSN messenger för Windoze i version 7 skarp. Apple ligger på version 4.01. Vad händer egentligen på Microsoft Apple avdelning. Verkar som det bara är office kvar, och det försvinner ju snart när Apple har sin Suite färdig (saknas ju bara en scysst kalkylsnurra).

Kan vi förvänta oss sämre kompatibilitet med Windows i framtiden ? (Kanske borde skapa en ny tråd i ämnet istället?)..

MSN för Mac är nerlagt ( vem gråter ) ... så..det kanske går utför med Messenger också...

http://www.microsoft.com/mac/products/msnformacosx/msnformacosx.aspx

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-07 22:02

AdiumX har fixat till filöverföringarna och mycket annat till sin nästa version. Redan nu kan man ladda ner den fullt dugliga betan på http://www.adiumx.com/beta.html
Givetvis kan man kompilera svn-versionen också, men då är den en aning ostabil.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-04-07 22:31

Tycker ni kan köra AIM och iChat istället för o stödja M$

Ursprungligen av Ricky:

Tycker ni kan köra AIM och iChat istället för o stödja M$

Visst kan man bara sitta med AIM och iChat, men problemet är bara den att dom flesta idag faktiskt sitter med MSN, framförallt Windowsanvändare vilka är väldigt många.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 00:34

stödja..

Ursprungligen av Ricky:

Tycker ni kan köra AIM och iChat istället för o stödja M$

hmm jo fast om jag vet rätt så äger ju MS 60% av mac

Ursprungligen av jbirgne:

hmm jo fast om jag vet rätt så äger ju MS 60% av mac

ehhh riktigt så var det väl ändå inte...??? De hade väl lite aktier en gång i tiden...men det var då det...

Ursprungligen av jbirgne:

hmm jo fast om jag vet rätt så äger ju MS 60% av mac

Dom hade en liten del i ickeröstbara aktier (inte 60%, var har du fått det ifrån? Och vilka är Mac? MacDonalds?) . Som dom inte har längre. Old news.

Ursprungligen av jbirgne:

hmm jo fast om jag vet rätt så äger ju MS 60% av mac

Du är dåligt påläst. Så här är det. 11 augusti 1997 så köpte Microsoft 7% icke rösträttstberättigande aktier efter att de tillsammans med Apple ha gjort en deal med varandra. I dealen ingick tillgång till varandras patent, dvs. att mer ingående skärskåda varandras patent. OM man hittade något som man ville implementera i sina OS så skulle detta kosta pengar. 2002 så bekräftade Microsofts chef för MS officepaket inför amerikanska MacWorld att aktierna hade sålts. Kort och gott så köpte sig MS fria och slapp undan en stämning från Apple. Själv föredrar jag att tro att det var ett mycket smart drag av Apple då deras aktie låg minst sagt risigt till. Vem som dikterade vem är snudd på omöjligt att sia om.

MacObserver skrev följande:

Microsoft Pledges Continued Support For Apple

by Raena Armitage, 9:00 AM EDT, April 12th, 2002

In 1997, Apple and Microsoft signed an agreement: Apple would make Internet Explorer the default Web browser on all new Macs, and Microsoft would continue their support for Office and other key applications. Additionally, Apple would drop a long-standing patent lawsuit, and Microsoft would buy $150 million in Apple shares. That agreement is set to expire in August, which is an issue that's been quietly raised around the Web over the last few months. According to a Reuters article, however, the head of Microsoft's Mac Business Unit has stated that they will continue to support Macs beyond that date:

"We have a plan to continue supporting the Mac, and it has nothing to do with whether we have a technology agreement,'' Kevin Browne, general manager of Microsoft's Macintosh business unit, told Reuters in an interview on Thursday.

"In order to cement that message with customers we have detailed fairly long-range plans about how we will evolve our products,'' Browne said.

A February ZDNet article addressing these concerns quotes Apple's vice president of worldwide marketing, Phil Schiller, as agreeing that the needs for the 1997 agreement are "not an issue today."

Så snälla - kan vi begrava myten om att MS någonsin skulle haft ens möjligheten att styra elle kontrolera vad Apple ville göra med sitt bolag.

Senast redigerat 2005-04-14 20:47
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-07 22:51

Det handlar inte ett **** om att stödja någon sida det handlar om att ha kontakt med vänner osv och de flesta är pc användare så.

MSN 5 för mac släpps i April har dom utlovat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 23:30

MSN Messenger 5

http://www.macworld.com/news/2005/01/11/messenger.jpg

Om ni går in på den där länken så får ni se hur det kommande MSN Messenger 5 kommer att se ut.
Mycket finare än nuvarande tråkiga.

Ursprungligen av JohnnyG:

http://www.macworld.com/news/2005/01/11/messenger.jpg

Om ni går in på den där länken så får ni se hur det kommande MSN Messenger 5 kommer att se ut.
Mycket finare än nuvarande tråkiga.

Öhh.. Ser ut som någon fjortishacker har rökt jazzpipa.. Lägg ner om ni inte kan göra något ordentligt!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-14 18:53

Inte för att jag kommer överge Adium X, men det där var väl helt ok snyggt?

1
Bevaka tråden