Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska kyrkans grafiska profil

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 18:38

Va gör svenska kyrkan galet? Hur kommunicerar dom med ungdom över nättet?

Det er precis vad vi har fått för uppgift på skolan, och redesigna en ny website til dom.

Om ni kunne ha tatt et par minuter at svara på nogon frågor hadde vi blivit grymt glada!

http://survey.hyperkids.net

Tack!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-14 19:13

Dom gör väl inget galet alls? Tycker att deras hemsida är ren och informativ.

Ja, inte lockar den horder av unga till kyrkan. Vilket de tydligen vill. Fåren skola komma till herdehuset.

Förlåt, men jag kan inte låta bli:
Det kanske inte är websiten det är fel på, utan budskapet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 19:53

Kyrkans hemsida är tråkig. De borde ha minst ett par jesusar och krucifix där.

http://www.svenskakyrkan.se/

Är det bara jag som tycker att er undersökning inte hjälper er mycket om ni vill göra om deras hemsida?

Den första frågan ni borde ställa er själva är: "Hur tar vi reda på vad kyrkans sida ska innehålla?". Den anda frågan borde då vara: "Gör den det idag?". Sen går man bäst vidare och letar efter vad som är bra och brister osv... Era frågor är så generella att jag aldrig skulle våga mig på att använda svaren från dem i något eget projekt. Mitt förslag är att göra en grundlig användarstudie (om ni inte planerat att göra det i framtiden).

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-14 20:34

Det handlar inte om att fixa en cool hemsida ens. För att få ska gå till kyrkan så måste de göra det roligt att ens gå. Kanske ordna ungdomsgrejs så man kan ha kul. Tänk er ha Counter-Strike turnering anordnat av kyrkan eller något sånt. Aja är ingen präst eller något men vet att de måste bli mer moderna allafall...sorry om inlägget inte har ett dugg med detta att göra direkt.

/abbe

1
Bevaka tråden