Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna "Hybrid"-disk (DVD+filer) i Toast

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Hur skall man göra för att bränna en hybrid-disk i Toast 6?
Det som menas med ybrid där är väl MAC/PC men jag vill bränna DVD+Filer.
Jag har en VIDEO_TS mapp med DVD-filmen och sen ar jag en mapp med filer (mp3, Textdokument, Bildspel etc.)
Hur skall jag göra?
Testade att bränna som DVD-ROM (UDF) men då kommer VIDEO_TS-mappen upp i Finder och det vill jag helst inte.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-17 12:26

Jag har Toast 6.0.5 och bränner DVD-filmer under Data -> DVD-ROM (UDF) och det går alldeles utmärkt. Men om du inte har någon mapp "AUDIO_TS" bredvid "VIDEO_TS", så skapa en tom och lägg in den.

Förstår inte vad du menar med att du får upp VIDEO_TS i Finder....

DVD-skivan funkar utmärkt i både min stationäraDVD-spelare och Apples DVD-player och när jag öppnar disken i finder så ligger filerna där men jag vill inte att man skall se VIDEO_TS och AUDIO_TS mappen.
Hoppas du förstår nu.
(Det kanske inte går... har ingen köp-DVD med den funktionen så jag kan inte kolla hur det ser ut där heller).

PS. Gjorde en test-dvd i iDVD med DVD-ROM filer och de kom tydligen i en mapp DVD-ROM Filer tillsammans VIDEO_TS och AUDIO_TS. Alltså inte som jag ville... Ds.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-17 13:37
Ursprungligen av Knutsson:

DVD-skivan funkar utmärkt i både min stationäraDVD-spelare och Apples DVD-player och när jag öppnar disken i finder så ligger filerna där men jag vill inte att man skall se VIDEO_TS och AUDIO_TS mappen.
Hoppas du förstår nu.
(Det kanske inte går... har ingen köp-DVD med den funktionen så jag kan inte kolla hur det ser ut där heller).

ALLA DVD-skivor ser ut så, även köp- och hyrfilmer: Du får DVD-ikonen när den stoppas in i Macen, dubbelklickar du ikonen, så öppnar en mapp som i sin tur har VIDEO_TS och AUDIO_TS i sig. Jag testade nyss med "Alexander" som jag (tyärr) hyrde igår. Så du får exakt vad man ska ha, varken mer eller mindre. Jag tror du kanske fått annan uppfattning eftersom filmerna tidigare kanske autostartat, och du inte haft anledning att kolla hur det egentligen ser ut...

Tack.
Tänkte nästsan att det kunde vara så.
Ha en fortsatt trevlig helg alla

Jamen, om man stoppar in en köpe-DVD i macen så ligger det ju en AUDIO_TS och en VIDEO_TS där på skivan.
Fattar inte vad du far efter.

1
Bevaka tråden