Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viss funktionallitet i DVD Studio Pro 4 kräver 10.4.1...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

For Playing Back HD DVDs

* Macintosh computer with PowerPC G5
* Apple DVD Player v4.6
* Mac OS X v10.4.1

http://www.apple.com/finalcutstudio/dvdstudiopro/specs.html

Ser man på... när kommer 10.4.1 då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 16:37

Ja, då kommer väl 10.4.1 i slutet av Maj typ... FCS levereras inom 4-6 veckor så!

Koolt att MacOSX Tiger får HD-DVD stöd så snabbt

Coolt att det inte kommer gå att spela upp på 60% av Apples idag levererande modeller, dvs de med G4.

Men det kanske inte är nån panik med HD-DVD? Finns det ens att få tag på i Sverige idag? Och vad finns på det isf? Finns jag?

Men Apple har väl ställt sig på Blu-Rays sida, inte HD-DVDs?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-18 17:25

Jag tror apple står på blu-ray sidan men hd-dvd och blu-ray använder samma codec. Det enda som jag vet skiljer dom åt är själva skivan. Anleningen till att HD-DVD finns är ju att det skulle bli en billigare uppgradering eftersom tryckmaskinerna inte behöver bytas ut helt, vilket krävs med blu-ray. Så jag misstänker att man kommer kunna skapa både för blu-ray och HD-DVD om man bara har två brännare eller en hybridbrännare.
Men det är lite misstänksamt att de inte nämner blu-ray någonstans.

Det går att få tag på HD-DVDer som är skapade för windows media player (microsofts egna påhitt) bra kvalitet men kräver som sagt WMP. dom riktiga HD-DVDerna kommer efter sommaren. När blu-ray kommer vet jag inte riktigt men de borde komma vid ungefär samma tidpunkt. Och ja rickard jag tror du existerar om du nu inte är en slumpgenerator som slumpar fram dig själv lite varstans

Både HD-DVD och Blu-Ray kommer att använda sig av h264 formatet har jag för mig, det kanske är det Apple menar med stöd för HD-DVD?

Stöd för att bränna högupplösta rörliga bilder som använder sig av h264, oavsett om skivan råkar heta Blu-Ray, HD-DVD eller någonting annat.

1
Bevaka tråden