Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

process terminated

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker starta Terminal.app på min OSXS..

Programmet startar i dockan o ett fönster öppnas... tar några sekunder sen kommer en text;

Process terminated by signal 10

Program fönstrets titel blir samtidigt Completed Command

Eh?

Uppdaterat:
Men visst, consolen kryllade av errors.. iaf en 5-6st.. underliga window server fel etc

Testar en omstart o ser om det hjälper

Har kört filtankning från servern från några datorer. Frågan är om det är dom som strulat till det hela. Fler datorer har använt samma användare (läsrättigheter) o tankat ner ca 1Gb till resp dator.

Men inte borde väl det strula.. eller är det det där Gb strulet som även en annan råkat på?

[ 16-08-2001: Meddelandet ändrat av: Jürgen ]

Prova att byta skal (Terminal / Preferences / Shell). Den kan ha blivit fel på det skal du använder, eller något library. Vilket medför att du får BUS ERROR (signal 10)

Jag provade o logga in som annan användare o då fungerade det hela fint.

Tror det kan ha berott på att ja var inne o fiffla lite med /Users mappen o mina försök att flytta den via unix kommandon till annan HD. (inte eget trix utan läste en instruktion från macosx.org, som dock uppenbarligen inte fungerar iaf inte under OSXS - kanske bara fungerar i OSX)

Installerar om hela skiten med nyformaterad disk.. Hade iaf bara systemet på den disken.. Alla pryttlar ligger på en annan disk, som tur är.
Man har ju lärt sig

1
Bevaka tråden