Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail och Mac OS X 10.1.4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mail applikationen vill inte skicka iväg några e-postmedelanden alls på min @mac.com konto. Är det Apples SMTP-server som strular eller är det nya Mac OS X version 10.1.4 som pajar allt? Vad säger ni erfarna macare?

Har haft en del strul senaste tiden där den bl.a envisas med att jag ska skriva i mitt lösenord stup i kvarten, är ju lite svårt att sia om var felet ligger. Upplever att det är mer frekvent strul efter 10.1.4 - testa med en annan mailklient typ den du har i Mozilla eller via webben på enkla adressen webmail.mac.com - du behöver inget www eller http:// innan detta. Förvisso är detta en beta dom ligger uppe med, men värt ett försök.

Ha ha. Nu fungerar det. Utan åtgärd från min sida. Apples e-posttjänst strular bevisligen. Där gick nio medelanden iväg! Att den frågar efter lösenord hela tiden har jag också fått erfara. Hittar inte lösningen nånstans; varken MacFix.com eller Apples Supportsidor. Konstigt.

Man får väl räkna med att tjänsten krånglar ibland, den är trots allt gratis och det är många som använder den.

Ett bra alternativ är annars Home.se, använder själva båda två.

Jag har haft samma problem jag också och genom alla systemversioner jag haft av X. Verkar onekligen som om Apples mailservice är lite naggad...

/JO

  • Medlem
  • 2002-04-29 16:18

hej, har oxå haft enorma problem med min mac.com-adress, som till en början fungerade utmärkt. numera kan jag endast skicka mail, men inte ta emot. har någon erfarit detsamma? kan problemet åtgärdas? någon som känner igen det?

  • Medlem
  • 2002-04-29 16:47

nu upptäckte jag precis att ett mail jag skickat från min hotmail till mac.com inte kom fram... däremot fick jag en kopia till min hotmail... ( som jag begärt att alltid få) e det inte konstigt? vet någon vad som är galet? e det jag som gjort nån felinställning?

Det kan vara så att mailboxen är full, testa att tömma kontot på borttagna mail genom cmd + K...

  • Medlem
  • 2002-05-02 18:35

ok,men det e tyvärr knappast sannolikt då jag bara har fyra sparade mail på mitt konto... suck, varför fungerar det inte? kan jag kanske registrera om mig? kan något ha blivit galet vid omistallering av system? inte så jättevan vid datorer och dess oförklarliga problem...:-)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Man får väl räkna med att tjänsten krånglar ibland, den är trots allt gratis och det är många som använder den.

Ett bra alternativ är annars Home.se, använder själva båda två.

Jag har haft otroliga problem med home.se skriver examensarbete nu och skickar mail med bifogade filer ganska ofta, men titt som tätt så går det inte att skicka eller ta emot mail med bifogade filer. De kommer aldrig fram, otroligt irriterande. Vet inte hur många mail som kommit bort...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-02 18:48

Använder också home.se, har haft samma problem med bifogade filer, ibland delar mail upp filen i 2(?!?) delar varav ingen fungerar. Får skicka word-dokument med entorage eller från home.se´s webmail.

1
Bevaka tråden