Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontpage - ersättare till Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt och läst på en hel del sidor och har konstaterat att Frontpage inte kommer att släppas till Mac. Detta enligt Microsoft. (Eller en nyare version ska jag kanske säga. Vet inte om det har funnits någon äldre version till OS 9)

Jag letar efter en lämplig ersättare. "Klipp och klistra editor", men med möjlighet att manuellt ändra i koden. Har läst en del här på forumet, men har inte greppat vilken som är mest lik frontpage. Någon som har testat något likvärdigt program? Jag vet att Adobe har Go Live och Macromedia sin Contribute och Dreamweaver. Någon som bytat från Frontpage till ovan nämnda program eller till något annat likt program?

Detta är ett måste för mig som arbetat med programet i 5 år och ska gå över till Mac!

Tack

En sak till... Finns här någon funktion på sidan där man kan se vilka trådar man har startat samt skrivet i? Har sett det i ett annat forum. Mycket praktiskt då man slipper leta bland kategorierna/trådarna.

Senast redigerat 2005-04-22 02:04

Freeway är väldigt bra och relativt billig http://www.softpress.com/en

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-22 06:37

Dreamweaver anses väl av de flesta som det bästa programmet....
Du kan hitta dina egna inlägg på flera sätt. Dels genom att klicka "Sök -> Utökad sökning" längst upp på sidan. Sen söker du på ditt användarnamn. Eller så klicka ditt namn i vänsterkolumnen och sdan "Hitta fler inlägg av ..." eller gå in i dina egna inställningar och lista bevakade diskussioner....

Det lutar mest åt Dreamweaver då. Får testa på en PC först och känna in mig.

Tack för tipsen!

Ursprungligen av Danne V:

Dreamweaver anses väl av de flesta som det bästa programmet....

Kan bero på att de flesta som tycker så inte har testat Freeway.....

MacUser:5 out of 5!
“Freeway 3.5 from SoftPress Systems could be the hottest Web site software ... Freeway 3.5 does something no other Web package has managed: it makes Web design as accessible and as flexible as regular DTP, but without making life difficult for serious code users.”

Mac design Magazine:
"5 out of 5 for Freeway Pro
“When I reviewed Freeway two years ago.. I gave it a 5 rating. After a weeklong experience with Freeway Pro, a 6 is what this kick-butt application deserves.” We’ll settle for a perfect 5.."

MacWorld France.
"5 out of 5!
Macworld in France gave Freeway an excellent write-up.

“A l’ombre des GoLive et Dreamweaver, Freeway est un logiciel riche, intéressant et d’une rare élégance.”

Och så vidare http://www.softpress.com/en/freeway/reviews

Dreamweaver är inget dåligt program men Freeway är överlägset DW om man snabbt vill få upp en snygg välfungerande sajt. Ett riktigt macprogram dessutom.

1
Bevaka tråden