Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera Mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen gjorde jag en backup på all mail från förra året och sparade det på ".Mac", nu behövde jag plötsligt en del av denna mail men Mail.app vill inte importera denna "2002 Backup.imapmbox", någon som har ett bra råd. Jag kollade mitt ".Mac-konto" och där tycks inte vara stället där alla de andra mailboxarna finns, hade varit smidigt om jag hade kunnat laggt upp den på IMAP-servern så att Mail.app noterar en ny mapp.

Olle

liknande fråga:
om jag bara i alla enkelhet vill bränna ner en backup på fjolårets mail (mail.app) vilka mappar skall jag ge mig på - vill ju gärna ha med attachments också.

Anders

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
liknande fråga:
om jag bara i alla enkelhet vill bränna ner en backup på fjolårets mail (mail.app) vilka mappar skall jag ge mig på - vill ju gärna ha med attachments också.

Anders

Apples program Backup fixar det på nolltid. Välj "Back up to CD", kryssa i "Mail messages and settings" och bränn ...

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Massebasse:
[QB] [QUOTE]Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
[qb] liknande fråga:

Alternativt kan du i Mail.app skapa en ny mailbox "on my Mac", som du kallar backup_2002. Dit flyttar, eller kopierar du alla relevanta mail.
I /Users/"användare"/Library/Mails/Mailboxes/ hamnar då "backup_2002.mbox". Detta "package" innehåller ett antal olika filer, bla den egentliga mbox-filen, som kallas just "mbox". (Alternativ-klicka på "backup_2002.mbox" och välj "Show package content" i kontext-menyn)
I mbox-filen finns även attachments med i kodad form (titta på mbox-filen i en text-editor, eller MS-Word i värsta fall

)

Nu ska vi se..., svaret på frågan är alltså: dra den fiktiva "backup_2002.mbox"-filen till en CD och bränn den. Huvvaligen, men den filen borde till och med gå att läsa in i Entourage med alla attachments välbehållna

1
Bevaka tråden