Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

finder

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-04-29 16:53

konstigt och kanske en dum fråga, men ibland när jag öppnar finder så är rullninglisterna i mitten... trots mängder av ändringar och massor av letande i inställningar får jag inte rätt på det. kan tyckas vara en bagatell, men det faktiskt är aningen irriterande att alltid behöva starta med att scrolla för att se det man vill. någon som vet vad jag gör för fel? eller hur jag ändrar det?

Jag har samma fel, ganska irriterande ibland, jag antar att det helt enkelt är en bugg i OSX.

Jag känner igen det där. Ibland hamnar man längst ner i ett fönster (i listvy) som innehåller så lite att allt hamnar ovanför förnsterkanten.

Jag tror inte att det finns något att göra åt det. I Finders inställningar (Finder-menyn) finns en kryssruta för "Använd samma inställningar när en mapp öppnas i samma fönster" som gör att man behåller samma fönsterinställningar när man navigerar sig fram. Om man då rullar längst ner i en mapp med mycket innehåll och klickar på en nästan tom mapp hamnar man längst ner i den tomma mappen. Att kryssa ur den där rutan anhjälper just det problemet, men skapar nya istället. Fönster öppnas i olika vyer och så.

Håller tummarna för att det fixas i nästa uppdatering...
:rolleyes:

Hej

Jag förstår inte riktigt vad ni menar när ni öppnar Finder och rullningslisterna är på mitten? Kan ni förklara hur ni gör så att jag kan se om jag har samma problem?

mvh johan

Jag irriterar mig över samma grej ofta. Dessutom så kan det vara svårt att få fönstrets storlek och placering att ligga kvar. Om man ändrar lite storlek och minimerar/maximerar och flippar lite på måfå med fönstret så kan det stanna i rätt läge ibland. Vet dock inte riktigt vad det är som gör det.

[ 29 April 2002, 21:15: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

  • Medlem
  • 2002-04-29 22:10

skönt att höra att ni lider av samma problem... men jätteSYND att d inte går att fixa. får hoppas på att nästa uppdatering blir bättre vad gäller dessa små irritationsmoment.:-) känner oxå igen det där med ändring av storlek på fönster... min flippar ut alldeles ibland. mkt irriterande!:-)

Jag citerar mig själv från den här tråden.

"Hursom helst öppna fönstret som du vill ha en speciell scrollning på.
Välj Visa Visningsalternativ från menyn innehåll.
Gör någon förändring, vilken som helst på den paletten. Exempelvis byt färg eller ordna symboler.
Scrolla till rätt läge.
Ändra tillbaka färgen eller vad du nu ändrade om du inte vill ha det så.
Stäng fönstret."

[ 01 Maj 2002, 12:42: Meddelandet ändrat av: thevil ]

  • Medlem
  • 2002-05-02 18:42

märkligt.. mkt märkligt, men nu fungerar det! hoppas det håller sig! jättestort tack för hjälpen!:-)

1
Bevaka tråden