Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Papperskorgen töms inte från DV-filer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en dv-kamera som jag brukar koppla till min mac och överföra bilder/filmer med. Nu är det så att jag... vad ska man säga... "råkade med vilje" lägga alla filer från kameran i papperskorgen istället för att tömma kameran "internt"... Några av filerna hade bara fyrkanter som filnamn och en del hade inga namn...

Sedan när jag ville tömma papperskorgen så hände INGET... MEN... de ligger bara i papperskorgen när kameran är kopplad till datorn...

Nu har jag installerat om hela MacOSX INKLUSIVE partitionerat om disken...

Men gissa vad som händer när jag kopplar in kameran... Det ligger kamera-filer i papperskorgen... De ligger alltså kvar FAST jag partitionerat om disken!!!

HUR får jag bort filerna???

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-23 09:09

Töm papperskorgen medan kamran är inkopplad.
bilderna ligger på kamran, och inte på hårddisken.

Jo, det vet jag, och jag har provat att tömma den med kameran ansluten men inget händer... Det går helt enkelt inte att tömma den!!!

spela över materialet?

alltså, utan att den är kopplad till datorn

Vad tror du om att ladda hem BatChmod. Det programmet brukar kunna tömma papperskorgen, när inget annat fungerar.

Jag vet inte om det är självklart, men när det händer mig så tar jag ut filerna från papperskorgen, öppnar mapparna och prövar med att dra enskilda filer till papperskorgen med upprepade tömningar.
Av någon anledning brukar det funka och sedan sist de tomma mapparn.

Nepp... går inte heller att ta ut filerna ur papperskorgen... De VILL ligga där det ligger verkar det som ...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-23 18:26

Kanske ett annat fenomen och lite Off Topic, men bra att känna till:

iMove HD, dvs version "05", raderar inget material när man väljer "töm papperskorget" inifrån programmet. Allt importerat material finns alltså kvar, så man kan inte återfå diskutrymme genom att tömma papperskorgen i iMovie05, bara göra projekten "synbart lättare".
Har själv installerat om iMovie 04 för att kunna få tillbaks hårddiskutrymme genom att kasta klipp "på riktigt".

1
Bevaka tråden