Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger och MS Word X

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Undrar om Tiger kommer fungera klanderfritt med MS word. Jag har en känsla av att det inte kommer fungera eftersom MS har stått för kodningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 07:58

Nja, fungerar väl inte klanderfritt ens med Mac OS X 10.3. Microsoft har iallafall gått ut och garanterat sitt stöd för Mac OS X 10.4, vad nu det är värt...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-23 12:22

Har hört att Word hänger sig lite spontant då och då i 10.4, men de har ju utlovat att de ska stödja Tiger fullt ut, så det borde komma en uppdatering om inte alltför lång tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 12:40

Word har ALLTID hängt sig lite spontant då och då.
Jag tror knappast att den traditionen kommer att brytas iom 10.4.

Använd Pages, OpenOffice, StarOffice, Nisus Wirter, Mellel (tror jag det hette) eller någon annan ordbehandlare i stället. Eller använd Textredigerare bara, om du inte behöver massor med avancerade funktioner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-23 12:55

Jag läste nånstans att MS jobbade för fullt med Tigersödet i Office och att de skulle släppa något senare i år.

Word 2004 funkar i alla fall som vanligt för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 14:29
Ursprungligen av gabbegubbe:

Word 2004 funkar i alla fall som vanligt för mig.

DVS knappt alls? he he

Ursprungligen av gabbegubbe:

Word 2004 funkar i alla fall som vanligt för mig.

Jag menar på Tiger. Inte Panther. Eller är du en såndär ful fisk som LADDAT HEM den läckta versionen av operativsystemet.. FYYYYYYY !!! Eller är du en utvecklare som bryter mot avtakalet.. FYYYYY!!!

Själv får man tiger om några dagar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 00:54

Det funkar helt utan problem och jag är helt sjukt omoralisk (och lite full)...

Ursprungligen av pgjores:

Det funkar helt utan problem och jag är helt sjukt omoralisk (och lite full)...

Kört Tiger ett par dagar nu och Word fungerar utmärkt.

Ursprungligen av nilswirell:

Kört Tiger ett par dagar nu och Word fungerar utmärkt.

Här också!

Dessa fungerar också perfekt:

iLife ´05, Adobe CS, Logic 7, VPC mm.

Vore väl självaste fan om de inte lagt ner energi på att få viktiga program som Word, Photoshop, Logic osv. att fungera från starten. Torde ligga i Apples intresse.

Ursprungligen av Leftrustle:

Vore väl självaste fan om de inte lagt ner energi på att få viktiga program som Word, Photoshop, Logic osv. att fungera från starten. Torde ligga i Apples intresse.

Vaknat på fel sida idag eller ?

Det är väl för fan inte första gången Apple skulle släppa ett operativsystem som inte är kompatibelt med alla program .. i så fall hade ju inte folk undrat.
Men om man har varit med ett tag så vet man att ett nytt operativsystem "oftast" innebär att ngn (några) applikationer inte fungerar.

Gå och sov lite nu så du vaknar på rätt sida istället

Vem sa att jag var sur? Bara menar att Apple antagligen kollat noggrannare att Tiger spelar med de stora, viktiga programmen än att de kollat att de små, mindre viktiga funkar.

Sovit alldeles utmärkt i natt, tack.

Ursprungligen av Leftrustle:

Vem sa att jag var sur? Bara menar att Apple antagligen kollat noggrannare att Tiger spelar med de stora, viktiga programmen än att de kollat att de små, mindre viktiga funkar.

Sovit alldeles utmärkt i natt, tack.

Bra det

Det är ofta det blir problem med nya OS släpp i samband med stora applikationer som Logic osv trots Apple tagit över Logic.
Tror nog inte ngn studio kommer uppdatera innan de vet att det verkligen funkar med allt och sett de inkommna rapporterna.

Det är ju ändå vi som är försökskaniner och upptäcker inkompatibiliteten i olika situationer, därav kommer nya updates fortare.

1
Bevaka tråden