Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

m4a till mp3 plugin till itunes?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har problem att lägga över min musik till en Muvo mp3-spelare, eftersom det mesta av min musik är i m4a format och dessutom på en server som distruberar dem med mt-daap.
Jag har tillgång till dem via samba också så jag kan använda iTunes "drag and drop" men jag skulle vilja att iTunes automatiskt gjorde om dem till 128kb mp3 när jag la dem på muvon.
Finns det någon plugin till iTunes som har denna funktionen?
Alternativt ett program som kan komvertera m4a till mp3 till mac os x.

mvh Hugo

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 14:02

Om du vill konvertera AAC till MP3 är det bara att göra det direkt i iTunes (ändra i inställningar så att kodningsformatet blir MP3 och sedan kodar du om som vanligt via Avancerat-menyn).

Men om man konverterar ett förstörande komprimerat format till ett annat, så blir ljudkvaliteten naturligtvis mycket sämre, så undvik det så mycket som möjligt.

MP3 i 128? Då har du inte höga krav på kvalitet. Välj åtminstone 192 om du ska ha MP3-filer. Annars får man ont i huvudet efter en stund.

Ursprungligen av Svante S:

MP3 i 128? Då har du inte höga krav på kvalitet. Välj åtminstone 192 om du ska ha MP3-filer. Annars får man ont i huvudet efter en stund.

Jo det har jag nog när jag lyssnar hemma, kör endast lossless digitalt till min anläggning. Marantz försteg, rotelslutsteg och ett par grymma JBL högtalare. Men i muvon som jag fick av en kompis (gammal sak) är kavlitén så dålig att man hör väldigt lite skillnad på 128 och 192. Dessutom har den bara 128mb så man får kompromissa. Ingen konsertsal, men när man joggar är det helt ok.

/hugo

Ursprungligen av hugo.zebergq:

Jo det har jag nog när jag lyssnar hemma, kör endast lossless digitalt till min anläggning. Marantz försteg, rotelslutsteg och ett par grymma JBL högtalare. Men i muvon som jag fick av en kompis (gammal sak) är kavlitén så dålig att man hör väldigt lite skillnad på 128 och 192. Dessutom har den bara 128mb så man får kompromissa. Ingen konsertsal, men när man joggar är det helt ok.

/hugo

Äsch. köp en 512 Mb iPod SHuffle för 900 pix!

1
Bevaka tråden