Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguaren sover inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-08 10:08

Min PBG3 Firewire (Pismo) vill inte sova sen jag uppgraderat till Jaguar (OSX 10.2.1) (nytt system, arkiverat gamla). Manuellt går det, och stänga locket fungerar, men inte automatiken.
Skärmen slocknar men hårddisken vägrar stanna och datorn vilar inte trots att inställningarna är som dom ska.
Jag har mig veterligt iinte installerat några anedra program än dom jag hade före systemuppgraderingen.

Några idéer??

Thomas

Kan det vara så att du har fildelning igång?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-08 10:43

Njet. Om det vore så enkelt ändå.

Min mac strulade med viloläget när jag hade uppdaterat till 10.2. När jag däremot gjorde en "clean install" funkade allt fint.

Jag gissar att det ligger mycket skräp från 10.1 och stör.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-08 13:37

Upptäckte just att det kan vara att Utskriftskontrollen var igång. Eftersom jag startat den manuellt, avslutades den inte automatiskt. Ska kolla lite till.

Ang min installation så är "nytt system med arkivering av det gamla" just precis det. Inga gamla drivrutiner ligger kvar, däremot har man sina gamla inställniingar kvar (där dom finns). Omformatering och börja om från början kan nog vara bra men det ska funka ändå. Det var alltså inte "uppdatering" av det gamla systemet.

• Oregistrerad
  • 2002-10-08 22:27

thomas, fick du nån klarhet i varför din mac inte somnar? jag har nämligen samma problem sedan jag gjort en helt ren installation av 10.2.1. skärmen slocknar, hårddisken stannar men datorn slutar inte brumma. helmysko. jag hade samma problem på min bärbara också, men efter att ha blåst den en andra gång och installerat om systemet utan några andra program eller skrivardrivrutiner somnar den som en baby. kan det vara hp:s drivare? jag vill inte slänga in dem på min bärbara eftersom jag fått besked om att ny version är att vänta inom nån vecka.

[ 08 Oktober 2002, 22:29: Meddelandet ändrat av: Mattias Malm ]

1
Bevaka tråden