Jag inser att jag förvirrat mig själv en aning. Jag testade för ett par år sedan Uni BOK under en kort tid, men efter samtal med Unicell tyckte de att jag borde testa Uni BAS. Av nån anledning skrev jag UniCell i mitt tidigare inlägg men jag menade då Uni BAS.
***Säkert helt rätt Du ringde sedan och ville börja använda UNI_BOK igen. Du fick veta att uppgradering av gratislicensen var uteslutet. Precis som Du skriver föreslog vi att Du istället testar UNI_BAS som dels passar Din verksamhet bättre och dessutom är billigare. Beklagar att vi slutat med gratisprogrammen.***
(1) Först och främst verkar programmet Uni BAS inte tillräckligt testat eftersom jag fick problem direkt efter installationen. Dessutom skrev ni ju (väl?) att ni hade testat det och inte stött på några problem. Det tolkar i alla fall jag som att programmet är testat...
***Du borde inte skriva "Uni BAS inte tillräckligt testat" -så är det inte. UNI_BAS är väl testat men, vi har ännu inte garanterat full funktion för Tiger.Tiger är ju släppt väldigt nyligen. Det enda vi sagt är att vi själva ännu inte stött på problem.***
(2) Jag har skickat ett ganska detaljerat mejl och berättat var problemen finns och även bidragit med en hel del felsökning. Läs era mejl...
***Vi är lediga över Valborg och ber att få återkomma till Dina mail efter helgen.***
(3) Detta var ett svar på ett inlägg från en som undrade om det innebar några problem med Tiger. Jag skrev då att det var det.
***Bra, det var så vi fick veta det.***
(4) Vet ej vad du menar med "några år" eftersom jag testat Uni BOK vid ett tillfälle. Men det var lite för krångligt och hade för många buggar. Trodde det hade uppdaterats och försökte köra med det i förra veckan. Slutade dock snart...
****Det var väl därför Du tog kontakt med oss igen för att fortsätta användningen.***
Bokför annars på min PC. :rolleyes:
Att man inte kan ladda ner och testa Uni BAS utan måste köpa "grisen i säcken" och betala innan det går att starta tycker i alla fall jag är negativt.
***Så är det.***
Att jag agerar just nu beror på att Skatteverket vill ha min deklaration senast måndag och ert program slutat fungera (eller vad man nu skall kalla det).
Just nu bokför jag dock på min PC och är ganska nöjd, även om jag helst hade flyttat allt material till min Mac.