Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara fönsterinställningar på server?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-04-02 14:32

Finns det något sätt att spara fönsterpositioner och om fönsret skall visas som lista eller spalt osv. i mappar på en MacOS X-server? Som det är nu kommer den aldrig ihåg fönsterinställninarna. Alla mappar hamnar huller om buller i en hög...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-02 14:36

Har ett script för det någonstans. Har tagits upp tidigare, kolla igenom Mac OS X serverdelen av forumet.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2005-04-02 18:28

Jättebra, jag hittade det och det verkar fungera! tack

Var hittade du detta script? Jag kan inte hitta det... verkar söka på fel saker... posta länk gärna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 22:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Var hittade du detta script? Jag kan inte hitta det... verkar söka på fel saker... posta länk gärna.

http://www.afp548.com/article.php?story=20040929154525361

Med lite trixande så kan man ställa in i stort sätt allt. Fungerar bra.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2005-04-12 09:25

Konstigt, efter omstart verkar den glömma inställningen varje gång...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-26 09:19
Ursprungligen av UrbanP:

Finns det något sätt att spara fönsterpositioner och om fönsret skall visas som lista eller spalt osv. i mappar på en MacOS X-server? Som det är nu kommer den aldrig ihåg fönsterinställninarna. Alla mappar hamnar huller om buller i en hög...

Håller med, det är en aningen jobbigt att man inte kan spara "standard" vyer som gäller för alla användare. Själv skulle jag vilja att alla mappar visades i en lista och att detta gällde för alla som loggade in.

Hoppas detta blir bättre i Tiger!

• Oregistrerad
  • 2005-04-26 10:56
Ursprungligen av pem_pem:

Håller med, det är en aningen jobbigt att man inte kan spara "standard" vyer som gäller för alla användare. Själv skulle jag vilja att alla mappar visades i en lista och att detta gällde för alla som loggade in.

Hoppas detta blir bättre i Tiger!

Ett alternativ är att logga in som admin och montera katalogen ovanför användarnas utdelning, tex /Volumes/data1/ istf /Volumes/data1/Servervolym/ och där ställa standardlägen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-26 11:03
Ursprungligen av Schuckert:

Ett alternativ är att logga in som admin och montera katalogen ovanför användarnas utdelning, tex /Volumes/data1/ istf /Volumes/data1/Servervolym/ och där ställa standardlägen.

Kan du förklara lite mer utförligt, jag hängde inte riktigt med. Vad menar du med "ovanför"?

Jag delar ut en mapp som ligger på en extern ultrawide scsi disk. "/800GB/arbeten/" Hur skall jag göra istället? Som det är nu så hamnar som sagt allt huller om buller när användarna kopierar över mappar och filer till den mappen.

1
Bevaka tråden