Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X och skrivare från Sharp

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som sitter med en skrivare från Sharp? Jag får en Sharp AR-P450 till kontoret i morrn. Sharps representanter lovar att det ska funka för X, men om man kollar igenom Sharps webbplatser så hittar man inte ett ord om X.

Vi har en AR-407 skrivare/kopiator.

Har inte hittat några speciella drivare till X.

Tar jag ppd´n som är till classic ocn kör den i X fungerar dubbelsidig utskrift och sådant. Så för mig funkar det iaf.

[ 08 Oktober 2002, 16:10: Meddelandet ändrat av: Johan S ]

Jag har ingen Sharp men väl en Canon. Finns inget för X och Classicversionen fungerar bara hjälpligt. Finns för många inställningsmöjligheter så alla får liksom inte plats...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Är det någon som sitter med en skrivare från Sharp? Jag får en Sharp AR-P450 till kontoret i morrn. Sharps representanter lovar att det ska funka för X, men om man kollar igenom Sharps webbplatser så hittar man inte ett ord om X.

Vi har en Sharp skrivare/kopierings pryl.
Iom att den delar ut till appletalk så är det inga problem att få den att funka. Inte här i alla fall.
Man skulle säkert kunna Cupsa lite, men appletalk funkar ju fortfarande.

Sen kommer väl Rendevouz i framtiden...

/Mattias

OK. grejen är att det följer med lite specialprogram ... Man kan lägga upp konton på den så att man har koll på hur mycket de olika användarna skriver ut. Man kan oxo scanna och faxa från den. Det är dessa program som jag är skeptisk till om de funkar på X.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
OK. grejen är att det följer med lite specialprogram ... Man kan lägga upp konton på den så att man har koll på hur mycket de olika användarna skriver ut. Man kan oxo scanna och faxa från den. Det är dessa program som jag är skeptisk till om de funkar på X.

Ahh. Dendär informationen kan styras från PPD filen.
Om du vill så kan du se till så att användare har unika PPD filer så att PPD filen identifierar användaren för skrivaren åt dig.
I alla fall ser det ut som om man skulle kunna göra så när man tittar på PPD:n.

Du kan redigera PPD:n så att varje användare har ett unikt "Account Number" - tror jag. Vi använder inte funktionen, men det borde funka.

/Mattias

Vi har en AR-M450. Det fungerar men inte riktigt som man skulle vilja. Man kan styra en del av de funktioner du undrar över via webbläsare.
Jag har problem med att använda "vikfunktionen, alltså göra häften". Det är konstigt att skrivardrivarna är så eftersatta på Macen....

1
Bevaka tråden