Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nikon D50 och D70S info hos DPReview

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läs mer!

D50 info

D70S info

// Danne

Tack för tipset!

Så lite, läs mer i diskussionsforumet på fotosidan.se. Där spekuleras hejvilt just nu.
Är själv lite sugen på en D70 när jag får råd. Hoppas det inträffar samtidigt som den är
på tokutförsäljning hos någon åf.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 18:11

Nu finns det specifik info på Nikons amerikanska hemsidor:

http://www.nikonusa.com/template.php?cat=1&grp=2

  • Medlem
  • 2005-04-20 18:17

Känns det inte som att det är lite för lite, lite för sent? Jag ser ingenting hos någon av modellerna, som skulle få en att välja den framför en D70... man får kanske vänta på test.

Ursprungligen av stfm:

Känns det inte som att det är lite för lite, lite för sent? Jag ser ingenting hos någon av modellerna, som skulle få en att välja den framför en D70... man får kanske vänta på test.

På D50 kan man kanske kan tänka på priset kanske?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 22:56
Ursprungligen av stfm:

Känns det inte som att det är lite för lite, lite för sent? Jag ser ingenting hos någon av modellerna, som skulle få en att välja den framför en D70... man får kanske vänta på test.

Precis min tanke. Kollade man in en jämförelse mellan D70 och D70S så var det ju inte mycket som skiljde. Min förväntan var tydligen förgäves. Personligen finner jag det märkligt att de ligger kvar med D70 som modell, och inte avvecklar den. Den lilla skillnaden mellan modellerna är inte försvarbar tycker jag.

Enligt dpreview kommer D50 att landa på $899 inkl. kitobjektiv. Vad kan det röra sig om i Sverige? Under 7000-lappen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 20:09

Ett tips är att satsa på en billig D70 medan den finns kvar. La själv in en beställning igår på en D70 med kit-optiken.:)

1
Bevaka tråden