Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder från Tiger

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 08:57

Nu när tiger har kommit, skulle jag vilja se lite bilder från er som har fått det, så jag kan ha någonting att längta efter!

Så lägg upp era tiger-bilder nu!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 09:02
Ursprungligen av adzam 1:

Nu när tiger har kommit, skulle jag vilja se lite bilder från er som har fått det, så jag kan ha någonting att längta efter!

Nu har apple lagt upp spotlight plugins, dashboard widgets och automator actions.

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/

Längst upp till vänster i spalten.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 09:12

Nu har apple lagt upp spotlight plugins, dashboard widgets och automator actions.

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/

Längst upp till vänster i spalten.

En fråga, funkar väder widgeten med tex norrköpng?

• Medlem
  • Ekerö
  • 2005-04-29 09:26

En fråga, funkar väder widgeten med tex norrköpng?

Det skulle jag lätt tippa. Umeå funkar men man måste söka på Umea.

Vad är poängen med väder-widgets av det där slaget? De visar väl ingen prognos för framtiden utan bara vädret just nu. Titta ut genom fönstret istället. Visas i 3D och oändligt med färger.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Vad är poängen med väder-widgets av det där slaget? De visar väl ingen prognos för framtiden utan bara vädret just nu. Titta ut genom fönstret istället. Visas i 3D och oändligt med färger.

Väder-widgeten har 6-dagars prognos. Plus att det kan vara intressant att veta vädret på andra orter, dit man kanske ska eller har folk som är.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 10:57
Ursprungligen av Anders Täpp:

Svårt att se hur pass varmt det är ute genom att titta ut genom fönstret. Hjälper inte hur länge eller intensivt man tittar har jag märkt.

men å andra sidan suger ju väderwidgeten rätt hårt, för just nu visar den att det snöar och är noll grader celsius i stockholm.
och jag tror mig kunna svära på ed att det är varmare än så och jag ser faktiskt ingen nederbörd.

så den får ett poäng av tio, det enda poänget utdelas för att snön ser rolig ut.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-29 12:23
Ursprungligen av Kalabalik:

men å andra sidan suger ju väderwidgeten rätt hårt, för just nu visar den att det snöar och är noll grader celsius i stockholm.
och jag tror mig kunna svära på ed att det är varmare än så och jag ser faktiskt ingen nederbörd.

så den får ett poäng av tio, det enda poänget utdelas för att snön ser rolig ut.

Det är för att det finns en stad i USA som också heter Stockholm. Skriv in Stockholm, Sweden och slå enter så funkar det

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-29 12:33
Ursprungligen av Kalabalik:

Du har ändrat till celsius va?

Någon som fått den att funka med Göteborg?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-29 12:42
Ursprungligen av DeZoe:

Du har ändrat till celsius va?

Någon som fått den att funka med Göteborg?

Sök på Gothenburg

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-29 12:30

Det finns 4 ställen i USA som heter stockholm, inte bara ett

Nej, skriv "Goteborg, sweden" så funkar det...

• Oregistrerad
  • 2005-04-29 13:06

Bah. Borås finns inte med...

• Oregistrerad
  • 2005-04-29 13:13
Ursprungligen av Hägg:

Den här är för uppenbar för att hoppa över!!

Kan det bero på att det är samma väder varenda dag!!!????? REGN!!!!!!!!!!!!!

/jensa

• Oregistrerad
  • 2005-04-29 13:19
Ursprungligen av schmuck:

Den här är för uppenbar för att hoppa över!!

Kan det bero på att det är samma väder varenda dag!!!????? REGN!!!!!!!!!!!!!

/jensa

Faktum är att jag inte hade förväntat mig något annat svar!

Ursprungligen av Hägg:

Borås lär finnas med. liksom alla "större" städer i Sverige.
Skriv in Boras och tryck enter så letar den själv. Detta då de flesta städer har sin egen SMHI-väderstation som rapporterar vädret till SMHI och då även världen

Vart tog bilderna vägen???

Tråden heter "Bilder från Tiger", man klickar sig för at kika på sköna screenshots men sen läser man som vanligt massa annat som har inte med tråden att göra.

• Oregistrerad
  • 2005-04-29 14:04

Mer bilder...

Har vi ingen som vill stoltsera med sitt fina Tiger? Skulle vara kul att se lite "riktiga" bilder...

1
Bevaka tråden