vad förväntar du dig av en recention?
att du ska få hem ett eget exemplar som du får lyssna på?
det är väll ganska självklart att personen som testar dom ska tycka och tänka?
va tacksamm för vad du får istället för att grina över vad du inte får!
och om informationen som fanns i testet inte dög så har i princip ALLA företag en hemsida, det är år 2005 du vet... www.gradolabs.com
Jag kan ju bara hålla med xplane, att kalla det för ett test är att tänja på verkligheten, och det rejält. Som med så mkt annat så beror det ju på vad man refererar till, och som med så mkt annat så tenderar allt att bli mer och mer utsmetat, och den ursprungliga betydelsen av ett ord eller en företeelse blir allt mer ustslätad, och inte många kommer ihåg den ursprungliga betydelsen.
Ingen har väl förnekat en testperson att ha personliga åsikter, men att i ett "test" bara framföra åsikter utan att i egentlig mening ha "testat" en produkt, var väl det som åsyftades, skulle jag tro i min enfald?
Min definition av "test" tycks vara långt ifrån din, definitioner av samma ord är tydligen väldigt olika. Jag förstår fullständigt en önskan om tekniska specifikationer, hur testet var upplagt, hur det genomfördes, vilka komponerter som användes i testet etc, etc. Ialla fall i de publikationer jag brukar använda mig av, så ingår komponenter som ovanstående i större eller mindre omfattning när man genomför ett "test".