Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail i mail 2?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-15 15:49

Kan man ha hotmail nu i mail 2, eller är det bara att glömma?

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-15 15:58

Jag skulle tipsa dig om sökfunktionen, det finns redan nu ett plugin till Mail.app som gör att man kan läsa sin hotmail.

• Oregistrerad
  • 2005-04-15 16:02

Jag skulle tipsa dig om gmail där du kan läsa brev från vänner istället för spam

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-15 16:09

Spiken, jag skulle tipsa dig om att läsa vad jag skrev. Den där plugen är ju till för panther. Jag undrar om mail 2 i TIGER har stöd för hotmail.

Gmail har jag redan, men vill kunna asnvända min Hotmail i mail också.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-15 16:15

"HTML Message Composition

Mail uses the Safari engine to format newly composed email using HTML."

Betyder det där att hotmail funkar i mail 2 nu?

http://www.apple.com/macosx/features/mail/

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-15 16:39
Ursprungligen av adzam 1:

"HTML Message Composition

Mail uses the Safari engine to format newly composed email using HTML."

Betyder det där att hotmail funkar i mail 2 nu?

http://www.apple.com/macosx/features/mail/

Just det där betyder att du kan skicka brev som innehåller färger och olika typsnitt, allting HTML-kodat så det förstås av Mail (som använder sig av Safaris webbläsar"plugin") och de flesta andra moderna mailklienter.

Tillbaks till ämnet hotmail, givetvis kommer du kunna läsa din hotmail i Mail2, med eller utan plugin är däremot frågan som vi får svar på den 29 april

• Oregistrerad
  • 2005-04-24 15:25
Ursprungligen av Spiken:

Just det där betyder att du kan skicka brev som innehåller färger och olika typsnitt, allting HTML-kodat så det förstås av Mail (som använder sig av Safaris webbläsar"plugin") och de flesta andra moderna mailklienter.

Tillbaks till ämnet hotmail, givetvis kommer du kunna läsa din hotmail i Mail2, med eller utan plugin är däremot frågan som vi får svar på den 29 april

Det verkar som att man som standard kan välja mellan .mac, pop, imap och exchange som kontotyper i mail2.

• Oregistrerad
  • 2005-04-25 19:07

Japp, inget http-mail stöd.

Senast redigerat 2005-04-25 19:50

Då är det bara att konvertera till Gmail då för er del. POP funkar utmärkt med mail, och du har ju sisådär 2,2gb lagring så det räcker och blir över.

• Oregistrerad
  • 2005-04-27 22:01

Värt att notera är ju att from juni i år så kommer inte popstödet i hotmail försvinna. Inte ens i outlook express kan du hämta hem mailen till datorn. Detta kommer bara att fungera för betalande användare.
Själv skaffade jag precis ett g-mail konto, med gratis pop stöd.

Ursprungligen av lundln:

Värt att notera är ju att from juni i år så kommer inte popstödet i hotmail försvinna. Inte ens i outlook express kan du hämta hem mailen till datorn. Detta kommer bara att fungera för betalande användare.
Själv skaffade jag precis ett g-mail konto, med gratis pop stöd.

Juni verkar inte stämma. Det är redan borttaget.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-01 12:33

Lite OT: Får någon gmail att fungera i Mail 2?

Ursprungligen av Spiken:

Lite OT: Får någon gmail att fungera i Mail 2?

Jo det funkar.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-01 13:11
Ursprungligen av sisyfos62:

Jo det funkar.

Dog bort Gmail-kontot och lade till det igen och då funkade det. Tror det kan ha varit något med PGP 9.0fc1 som krånglade för min del.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-02 19:02

Någon som vet om det fungerar med hotmail i Mail 2?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 20:49

Måste man verkligen ha premium varianten på hotmail för att man ska kunna hämta det via en mailklient!?

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:32

Som vanligt när det gäller micrsoft kostar det pengar för basicgrejjerna.

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:34
Ursprungligen av HerrOber:

Som vanligt när det gäller micrsoft kostar det pengar för basicgrejjerna.

Apple är nog lika illa

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:51

Ja, Apples billigaste mailkonto kostar ju över 900:- om året.

Det bästa är definitivt Gmail, som har snart 3GB utrymme och POP, helt gratis. Skicka mig ett PM om du blir sugen.

• Oregistrerad
  • 2005-10-10 08:23

Jag gillar Googles tjänster skarp, framförallt för att de är nytänkande men också för att de är gratis att använda. Skulle vara intressenat om ryktet om att de ska ett office paket samt ett operativsystem, skulle sätta än härligt snurr på tillvarorn

Btw, nån som hört hur det står till med googles planer?

1
Bevaka tråden