Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är firewire systemkrav för Tiger?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet detta?

Troligtvis för att sätta en gräns för hur gamla macar som folk vill ha support för. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om alla maskiner som utan problem kör panther kan köra tiger. Självklart utan allt lull-lull men mycket troligtvis fullt fungerande och kanske till och med snabbare än panther.

Så installera på och posta hur det gick! Så jag slipper vara först

Ursprungligen av Linus Söderlind:

Troligtvis för att sätta en gräns för hur gamla macar som folk vill ha support för. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om alla maskiner som utan problem kör panther kan köra tiger. Självklart utan allt lull-lull men mycket troligtvis fullt fungerande och kanske till och med snabbare än panther.

Så installera på och posta hur det gick! Så jag slipper vara först

Ok, jag vill gärna installera Tigern på min gamla imac 233 mhz, mest för att se vad som händer. Jag har 10.3.9 på den nu. Så är det någon som vet hur jag skall få in systemet i den gamla iMacen (Ingen dvd, ingen FireWire) så är ni välkomna med tips.

Det har antagligen inget med själva FireWire-kretsen att göra, utan har nog med hur gammal eller slö maskinen är. Maskiner byggda utan FW är så gamla eller slöa att de inte klarar av Tiger.

Nix, det stämmer inte. Min iMac G3 fanns såväl med som utan firewire (rev B). Och kollar man kompatibel hårdvara på Apples hemsida är det t o m en snygg liten bild av just iMac rev B, trots att instegsmodellen i den serien råkar sakna firewire. Det står ingen asterisk som hänvisar till undantag eller så.

Det lär ska gå att få Tiger på CD-skivor också. Mot extra tillägg.

Visst, funkar så här. Kolla mitt ganska långa inlägg en bit ner i diskussionen: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=74264

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 12:58

Precis som att 10.3 gick att installera på så gamla datorer som tex 8600, efter att man hade tagit bort begränsningen med hjälp av XpostFacto, ska 10.4 gå bra att installera på samma datorer så fort programmet bara har fått en uppgradering.

1
Bevaka tråden