Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu funkar iSync med Nokia 9300 (med hack)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen fick jag iSync igång med min Nokia 9300.

Jag prövade nedannämda tips från MacOS X hints för min Nokia 9300. Kalender samt kontaktuppgifter funkade att synca efteråt. Det funkade så pass bra, så att jag aningen överraskad att Apple har inte fått det fixat själva till Tiger releasen! Nåväl vill nån pröva, om samma sak fungerar med 9500 modellen så meddela gärna resultatet!

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050422125043439

OBS! Detta fungerar endast med iSync versionen som kommer med 10.4 Tiger!
Sen när det gäller såna här "hack" rekommendar jag att ta backup på kalendrarna och adressboken både på telefonen och datorn.

Jag fixade t.om. en Nokia 9300 ikon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-30 16:36

Kan man hoppas på att Apple inte la så mycket krut på iSync enhetsstöd i Mac OS X 10.4 utan att det snart kommer en iSync uppdatering med native stöd för bla Nokia 9300? Det eller att det börjar ploppa upp shareware-lösningar.

Ursprungligen av acke:

Kan man hoppas på att Apple inte la så mycket krut på iSync enhetsstöd i Mac OS X 10.4 utan att det snart kommer en iSync uppdatering med native stöd för bla Nokia 9300? Det eller att det börjar ploppa upp shareware-lösningar.

Alla ändringar man gör är i filer i själva iSync programvaran. Man behöver inte ändra i några systemfiler etc.

Någon som fått detta att funka med Nokia 9500?

Hej,en liten fråga som har anknytning till denna. Är det någon som fått detta att funka med Nokia 9500?

Hälsningar
Richard

Ursprungligen av DuddeSr:

Hej,en liten fråga som har anknytning till denna. Är det någon som fått detta att funka med Nokia 9500?

Hälsningar
Richard

9300 och 9500 använder samma systemmjukvara. Det torde fungera om man ändrar följande i metaclass.plist-filen i iSync.

<key>com.nokia.9500</key>
<dict>
<key>Identification</key>
<dict>
<key>com.apple.gmi+gmm</key>
<string>Nokia+Nokia 9500</string>
</dict>
<key>InheritsFrom</key>
<array>
<string>com.nokia.serie60v2.0</string>
</array>
<key>Services</key>
<array>
<dict>
<key>ServiceName</key>
<string>com.apple.model</string>
<key>ServiceProperties</key>
<dict>
<key>ModelName</key>
<string>9500</string>
<key>PhoneIcon</key>
<string>NOK9500.tiff</string>
</dict>
</dict>
</array>
</dict>

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-30 19:28

Jag fick min 3230 att synka tack vare detta. Äntligen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 22:53
Ursprungligen av Bebben:

Jag fick min 3230 att synka tack vare detta. Äntligen.

Jag har också försökt att fixa sync med min nokia 3230 utan att lyckas, hur gjorde du? Kan du inte posta det du skrev in i plist.filen?

Jag får detta felmeddelande:
Ett oväntat undantag inträffade under synkronisering med enheten.
Synkroniseringen för enheten "Nokia 3230" misslyckades

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-01 10:48
Ursprungligen av svantet:

Jag har också försökt att fixa sync med min nokia 3230 utan att lyckas, hur gjorde du? Kan du inte posta det du skrev in i plist.filen?

Jag får detta felmeddelande:
Ett oväntat undantag inträffade under synkronisering med enheten.
Synkroniseringen för enheten "Nokia 3230" misslyckades

<key>com.nokia.3230</key>
<dict>
<key>Identification</key>
<dict>
<key>com.apple.gmi+gmm</key>
<string>Nokia+Nokia 3230</string>
</dict>
<key>InheritsFrom</key>
<array>
<string>com.nokia.serie60v2.0</string>
</array>
<key>Services</key>
<array>
<dict>
<key>ServiceName</key>
<string>com.apple.model</string>
<key>ServiceProperties</key>
<dict>
<key>ModelName</key>
<string>3230</string>
<key>PhoneIcon</key>
<string>NOK3230.tiff</string>
</dict>
</dict>
</array>
</dict>

Tyvärr fungerar det inte att skicka sms i Adressboken.

Äntligen!

I och för sig mitt första inlägg, men äntligen funkar iSync med P910i! Dock en väldigt irriterande sak, med min Z600 kunde jag från adressboken ringa upp via mobilen, varför funkar inte detta med P910i?

Går det att på ngt sätt få det att synka med Nokia 6230?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 22:03

Måste verkligen pröva med min 6630 när jag får tillbaks den!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 11:14

Jag fick det inte att funka för att jag hade konstiga events i min telefonkalender. Så om det skiter sig, radera alla kalender events i telefonen och försök igen!

Hurra! Och Apple - tack för ingenting, hur svårt var det att få Nokia 3230 att funka egentligen????

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 13:41
Ursprungligen av svantet:

Jag fick det inte att funka för att jag hade konstiga events i min telefonkalender. Så om det skiter sig, radera alla kalender events i telefonen och försök igen!

Hurra! Och Apple - tack för ingenting, hur svårt var det att få Nokia 3230 att funka egentligen????

... funkar det båda vägarna? Dvs den uppdaterar info från telefonen till ABook och iCal? Efter första synkningen alltså - jag förstod att man bör börja med att radera allting på telefonen. Men skit att det inte går att sms:a via ABook...

Funkar nu bra med Motorola Razr V3

1
Bevaka tråden