Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Störigt fel i iCal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 16:31

Installerade Tiger igår och upptäckte idag en otroligt enerverande grej i nya versionen av iCal.

Såvitt jag kan bedöma måste det vara en bugg. iCal visar nämligen alltid hela dagen, dvs från 00.00 till 00.00 i dags- och veckovyn. Eftersom jag inte direkt har tusen saker schemalagda mellan tolv på natten och 8 på morgonen måste jag scrolla varje gång jag ska kolla i kalendern, för bara första halvan av den del av dagen som har nåt vettigt innehåll syns ju.

När jag ändrar i inställningarna för när dagen ska starta och sluta så flyttar sig bara en töntig blå markering för när dagen startar, och inte själva vyn. Helt värdelöst och så otroligt irriterande.

Nån annan som har samma problem, eller någon idé om vad det kan bero på? Tigerinstallationen var en Upgrade.

/Andie

Ursprungligen av lost:

Installerade Tiger igår och upptäckte idag en otroligt enerverande grej i nya versionen av iCal.

Såvitt jag kan bedöma måste det vara en bugg. iCal visar nämligen alltid hela dagen, dvs från 00.00 till 00.00 i dags- och veckovyn. Eftersom jag inte direkt har tusen saker schemalagda mellan tolv på natten och 8 på morgonen måste jag scrolla varje gång jag ska kolla i kalendern, för bara första halvan av den del av dagen som har nåt vettigt innehåll syns ju.

När jag ändrar i inställningarna för när dagen ska starta och sluta så flyttar sig bara en töntig blå markering för när dagen startar, och inte själva vyn. Helt värdelöst och så otroligt irriterande.

Nån annan som har samma problem, eller någon idé om vad det kan bero på? Tigerinstallationen var en Upgrade.

/Andie

Hos mig fungerar det ypperligt. Under inställningen för starta ocg sluta finns Visa antal timmar i taget. Det kanske fungerar om du ändrar i den?

• Oregistrerad
  • 2005-05-03 18:27
Ursprungligen av jolander:

Hos mig fungerar det ypperligt. Under inställningen för starta ocg sluta finns Visa antal timmar i taget. Det kanske fungerar om du ändrar i den?

Svar nej...

Ren installation av Tiger

Ursprungligen av lost:

Problem?
Jag tycker att det är bättre som det är nu...
Man ställer bara in hur många timmar man vill se i taget och så scrollar man så att man ser dom timmar man vill se för tillfället. Har man något på en udda tid mot vad man brukar ha saker så är det lätt att lägga till det (lättare än det var förut). iCal kommer ihåg hur scroll-listen var när man senast var i veckovyn -> så man ser dom timmar man vill se direkt när man öppnar den.
Jag förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig.

1
Bevaka tråden