Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sänkt pris på Apples Cinema display-skärmar

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har sänkt priserna märkbart på sina Cinema-displays tillsammans med släppet av de nya Powermacarna igår. Den skarpsynte märker att bilden på skärmarna också visar den nya Tiger-bakgrundsbilden.

20" Cinema Display
Nu 7795kr inkl. moms, ned med 1800kr från 9595kr

23" Cinema HD Display
Nu 14 995 kronor inkl. moms, ned hela 2500kr från 17 495 kronor.

30" Cinema HD Display
28 995kr inkl. moms-- priset oförändrat.

Beställ via Apple Store och stöd 99mac utan att det kostar dig något extra!

Skrivet av: Mats Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=930

Efter att ha last detta sa ar det ju inte utan att man tycker att de fortfarande ar lite dyra...
Visst ar Apples lite snyggare men inte SA mycket.
Ursakta bristen pa svenska aao

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:22
Ursprungligen av Butterfly:

Efter att ha last detta sa ar det ju inte utan att man tycker att de fortfarande ar lite dyra...
Visst ar Apples lite snyggare men inte SA mycket.
Ursakta bristen pa svenska aao

Haha, det där var inte lite komiskt läsning. Lite sådär halvpinsamt för Apple. ^^
Men jag hittar inte den där skärmen på dells hemsida =/

  • Medlem
  • 2005-04-28 11:26

Tja...

I USA kanske, men på svenska Dell kostar den skärmen
7.624, oj prisskillnad på 170kr.

Det kan jag betala för den snyggare aluminiumramen.

/hpe

DELL skärmen är fulare, plastig och svår att hitta på DELLs webshop (fem hopp utan beskrivande bilder jämfört med tre för att handla en skärm från Apple Store, komplett med bildlänkar).

MEN, den har trevliga funktioner:
Picture-in-picture och pivot (Cinema displayen kan "pivotera" med ett VESA-ställ t.ex.)

Tja, det här är nog inte rätt tillfälle att klaga på att Apple tar för höga priser. Om man går till ett lågprisställe som datorbutiken.com, så ligger billigaste 20" skärmen på 7.995 kr. Man kan i och för sig hitta billigare via Pricerunner, men man har nog fel förväntningar om man vill att Apple ska sälja de billigaste prylarna på marknaden.

Om man har studentrabatt på Apple så kommer man undan med 7.171 kr.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 17:19
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Tja, det här är nog inte rätt tillfälle att klaga på att Apple tar för höga priser. Om man går till ett lågprisställe som datorbutiken.com, så ligger billigaste 20" skärmen på 7.995 kr. Man kan i och för sig hitta billigare via Pricerunner, men man har nog fel förväntningar om man vill att Apple ska sälja de billigaste prylarna på marknaden.

Om man har studentrabatt på Apple så kommer man undan med 7.171 kr.

Nu behöver man ju inte handla på Datorbutiken. Jag köpte min LG 20" från Mycom och gav 6.500 inkl. moms. Rätt stor skillnad från 8.000. Däremot så är det ingen WS skärm såklart. Ws är det dåligt om.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-28 14:39

Och på Apple on Campus kostar 20-tummaren 6.860,00 kr.

Ursprungligen av Loranga:

Och på Apple on Campus kostar 20-tummaren 6.860,00 kr.

Med Apple kvalité bör inte Cinema kosta mer än 5000 kr ink moms.
Eller så får de börja bli bättre på pixelgarantin och ge minst 2 år garanti.

Har ägt 2 Cinema 20" Alu 2st Cinema vita, iMac 20" .. alla har haft fel eller pixelskador efter mindre än 5 mån användning.

Otur ?
Dålig Kvalité ?

Tror mer på det andra alternativet. Att köpa en 30" för 29.000 kr och se att man har flera döda pixlar, ljustonade färger i skärmen är inte acceptabelt.
Vad gör Återförsäljarna och Apple åt saken.. inte mkt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 15:44
Ursprungligen av motif:

Med Apple kvalité bör inte Cinema kosta mer än 5000 kr ink moms.
Eller så får de börja bli bättre på pixelgarantin och ge minst 2 år garanti.

Har ägt 2 Cinema 20" Alu 2st Cinema vita, iMac 20" .. alla har haft fel eller pixelskador efter mindre än 5 mån användning.

Otur ?
Dålig Kvalité ?

Tror mer på det andra alternativet. Att köpa en 30" för 29.000 kr och se att man har flera döda pixlar, ljustonade färger i skärmen är inte acceptabelt.
Vad gör Återförsäljarna och Apple åt saken.. inte mkt.

Jag förstår inte problemet med pixelgarantin, är det inte så att i sverige är vi garanterade 30 dagars öppet köp? Istället för att ringa dom och säga att man har en död pixel varför inte bara packa allting väldigt fint i sin låda och skicka tillbaka skärmen och säga att det blev fel, det kanske kostar några hundra men har men 3-4 döda pixlar så tycker i alla fall jag att det skulle vara värt en andra chans.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-04-28 15:28

Nu blir jag ju för f*n lite småirriterad, köpte en 23" Apple Cinema Display för dryga veckan sen... *suck*. fick iaf en utan pixelfel... men men men... 2500kr åt hel**** *suck*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-28 15:37
Ursprungligen av kainen:

Nu blir jag ju för f*n lite småirriterad, köpte en 23" Apple Cinema Display för dryga veckan sen... *suck*. fick iaf en utan pixelfel... men men men... 2500kr åt hel**** *suck*

hör av dig om fem månader

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-28 18:18
Ursprungligen av kainen:

Nu blir jag ju för f*n lite småirriterad, köpte en 23" Apple Cinema Display för dryga veckan sen... *suck*. fick iaf en utan pixelfel... men men men... 2500kr åt hel**** *suck*

Köpte du den ifrån AppleStore så kontakta dem för ev prisgaranti...
(eller kontakta din ÅF där du köpte skärmen)

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-04-29 07:29
Ursprungligen av MikaelF:

Köpte du den ifrån AppleStore så kontakta dem för ev prisgaranti...
(eller kontakta din ÅF där du köpte skärmen)

Köpte på inwarehouse pga att skärmen där kostade några hundra mindre än på applestore och att jag kunde åka och hämta den på en gång. kan bli krångligt med prisgarantier o liknande då jag köpte den genom jobbet.... jaja... jag överlever, är ändå så grymmt nöjd med skärmen

  • Medlem
  • 2005-05-04 10:39
Ursprungligen av kainen:

Köpte på inwarehouse pga att skärmen där kostade några hundra mindre än på applestore och att jag kunde åka och hämta den på en gång. kan bli krångligt med prisgarantier o liknande då jag köpte den genom jobbet.... jaja... jag överlever, är ändå så grymmt nöjd med skärmen

Ett tips nästa gång du vill handla via jobbet (utgår här ihfrån att du är egenföretagare, firma eller AB spelar ingen roll). Köp skärmen privat och ta den sedan som kostnadsutlägg, ingen skillnad för företaget men du kan åtnjuta den mucket trevligare konsumentköplagen i stället för köplagen, med dess ångerrätt och allt. Lite omoraliskt, men mycket praktiskt.

/hpe

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-05-04 14:15
Ursprungligen av hpe:

Ett tips nästa gång du vill handla via jobbet (utgår här ihfrån att du är egenföretagare, firma eller AB spelar ingen roll). Köp skärmen privat och ta den sedan som kostnadsutlägg, ingen skillnad för företaget men du kan åtnjuta den mucket trevligare konsumentköplagen i stället för köplagen, med dess ångerrätt och allt. Lite omoraliskt, men mycket praktiskt.

/hpe

Inte egenföretagare tyvärr... och när jag handlar på "vanligt" sätt genom företaget så kan dom dra av det på min lön (avbetalning) över en längre period utan ränta!

Tack för tipset iaf

Ursprungligen av kainen:

Nu blir jag ju för f*n lite småirriterad, köpte en 23" Apple Cinema Display för dryga veckan sen... *suck*. fick iaf en utan pixelfel... men men men... 2500kr åt hel**** *suck*

Jag köpte en 20" för exakt 2 veckor sedan. Ringde till Apple idag och sa att jag vill göra ett återköp om inte dom betalade tillbaka skillnaden mellan gamla och nya priset. Det gick alldeles utmärkt, får 1600:- insatt på mitt kort om en vecka....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-28 22:27

.. o jag köpte min 23-tummare idag
Aldrig har Word sett så bra ut.:)

1
Bevaka tråden