Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns verkligen ingen or-funktion i spotlight?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Alla" här verkar övertygade om att or-sökning inte funkar med spotlight, jag har inte heller hittat nåt. Men kan det inte ligga gömt bland några menyer ändå? Or-sökning är väl en grundläggande funktion för varje sökfunktion med den minsta självaktning...
Säger Apple nåt om det här, är det nåt som kan läggas till i en "vanlig" uppgradering, eller är det för avancerat för en sån?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-04 14:44
Ursprungligen av bruksarn:

"Alla" här verkar övertygade om att or-sökning inte funkar med spotlight, jag har inte heller hittat nåt. Men kan det inte ligga gömt bland några menyer ändå? Or-sökning är väl en grundläggande funktion för varje sökfunktion med den minsta självaktning...
Säger Apple nåt om det här, är det nåt som kan läggas till i en "vanlig" uppgradering, eller är det för avancerat för en sån?

Ärligt så förstår jag inte vad som är så speciellt med or sökning. Vad är det bra för?

Ursprungligen av adzam 1:

Ärligt så förstår jag inte vad som är så speciellt med or sökning. Vad är det bra för?

Då kan man ha smart mappar som innehåller både "det" och det" Förstår inte heller att de inte har tänkt på detta, t ex iTunes har ju detta. Eller?

1
Bevaka tråden