Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märklig seghet hos 10.4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nån märkt av att, helt plötsligt kan Tigern bli lite seg med badbollar titt som tätt, fönster segar när man öppnar eller stänger dom osv. Först efter installation var det så, sen funkade det bra ett tag. Nu testade jag lite med smart folders, (en suverän ide), sen hängde sig foldern ett bra tag när jag ändrade ett sökvillkor, och sen efter att foldern funkade igen, blev datorn lite seg ett tag. Nu verkar den ha piggnat till på nytt. Kan det vara Spotlight med sina indexeringar som strular till det kanske?

Ursprungligen av bruksarn:

Har nån märkt av att, helt plötsligt kan Tigern bli lite seg med badbollar titt som tätt, fönster segar när man öppnar eller stänger dom osv. Först efter installation var det så, sen funkade det bra ett tag. Nu testade jag lite med smart folders, (en suverän ide), sen hängde sig foldern ett bra tag när jag ändrade ett sökvillkor, och sen efter att foldern funkade igen, blev datorn lite seg ett tag. Nu verkar den ha piggnat till på nytt. Kan det vara Spotlight med sina indexeringar som strular till det kanske?

Det händer för mig ibland också men jag antar att det beror på min dator och inget annat (jag hoppas verkligen inte händer på nya macar med mkt ram osv.)
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 12:20

Har Du kollat om något program tar processorn? För jag märkte att Photoshop CS slukar oerhört mycket ram även om den är gömd och bara har två små bilder öppna. Väntar på uppdatering...

Jag gjorde misstaget att installera Virex; inte bra, tog MYCKET CPU. Bytte ut mot ClamXav; mycket bra.

/HÖ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-05 18:06
Ursprungligen av sacred-eagle:

Jag gjorde misstaget att installera Virex; inte bra, tog MYCKET CPU. Bytte ut mot ClamXav; mycket bra.

/HÖ

Man SKALL icke sitta i samma nätverk som windowsdatorer!
Slösa hårddiskutrymme på andra så där...

Jag upptäckte att en del tredjepartswidgets låg och slukade kräm av systemet. Hej då till dem...

Jag får badbollen titt som tätt, skrev om det i buggar-tråden innan jag såg den här tråden.

Jag verkar ha löst mina problem för tillfället. Se det här inlägget.

1
Bevaka tråden