Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har provat Tiger på en iBook ännu?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-05-05 11:19
Ursprungligen av Hans hager:

Jag kör 10.4 på min ibook G3 600 mhz 384 ram
det går saktare än 10.3 men det stör inte
använder den till surfning,
skulle jag arbeta med den så skulle jag gå till baka till Pantern

Hans

Skumt?

På min PB G3/400Mhz Firewire med 320Mb ram, så går allt dubbelt så snabbt med tiger...

Hur har du det med swap-utrymme på hårddisken?

Kör Tiger på en iBook G3/800/640MB. Allt går snabbbare! Ovetenskaplig bedömning 15-30% bättre prestanda. Kan inte nog rekommendera Tiger även till lite äldre burkar.

Jag kör Tiger på min andra mac, en Powermac G3, 450MHz, 512MB minne, 120GB Seagate och ett Radeon 9200 (med pci extreme så att jag får quartz extreme-stöd). Det glider på helbra! Bättre än Panther till och med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-06 09:22

Jag märker ingen skillnad alls på någon av mina tre datorer med Tiger, jag tycker att allt flyter på lika bra som förut. Jag har inte tagit tid på något specifikt före och efter, men så känns helhetsintrycket.

För mig känns det segare än vad 10.3 gjorde, dock så har jag bara 256mb i minne.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 19:13

Första gången jag installerade Tiger gjorde jag enbart en uppgradering och resultatet blev inte så bra... fläkten gick hela tiden, processorn jobbad för fullt fast jag enbart hade igång Safari. Jag gjorde därför en clean install och det löste alla mina problem genast. Tiger går smidigt, allt fungerar och min iBook 12" G4 1.2 är knäpptyst. Jag kan ju nämna att jag dessutom maxat minne från 512MB till 1.25GB
Det gör nog sitt till... Tiger mår bra tillsammans med mycket RAM.

Jag är oxå av den uppfattningen att om man har tillräckligt med ram så går tiger snabbare på alla datorer, min polare har en ibook 1ghz och han säger att det går betydligt bättre. Min powerbook upplever jag som mycket snabbare, särskilt om man vill prova spela nåt spel.

vad menas med
Hur har du det med swap-utrymme på hårddisken?

Jag har 8 Gb ledigt på disken

Hans

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-05-05 13:41
Ursprungligen av Hans hager:

vad menas med
Hur har du det med swap-utrymme på hårddisken?

Jag har 8 Gb ledigt på disken

Hans

OSX kan gå väldigt långsamt om man inte har tillräckligt med fritt utrymme för det virtuella minnet - men du verker ju ha så det räcker...

Bevaka tråden