Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto funkar inte med Tiger

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-04 10:25

Hejsan
Fick lite problem när jag installerade Tiger, allting fungerar utmärkt förutom iphoto som bara laddar hela tiden när jag startar den. Ända sättet att stänga ner är med force quit!

Ngn annan som haft samma problem?

Nej, hos mig fungerar det som vanligt. Har du reparerat permissionerna efter Tiger-installationen? Annars, gör det!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-04 10:36

Samma här...

På min PowerMac G5 uppstår exakt samma sak. Har ganska mycket bilder (ca 11000) i biblioteket och misstänker att det beror på det. Har en PowerBook G4 också med bara ca 1000 bilder i biblioteket och den funkar iPhoto som vanligt?

Vilken version av iPhoto ?

Hade ni uppgraderat iPhoto innan tiger-installationen?

• Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-04 12:05

Är också nyfiken på problemet.

Vill nämligen uppgradera till Tiger.

Min version på iPhoto är 5.01

Senast redigerat 2005-05-04 12:54

Provat detta: http://www.99mac.se/forum/showpost.php?p=333852&postcount=15 ?

Citat:

Make sure the iPhoto is not running, and from the Finder locate and remove the Thumb32.data, Thumb64.data, and ThumbJPG.data files out of your iPhoto Library folder. There is a chance that these files have been corrupted and need to be rebuilt. When you try launching iPhoto, these files will automatically get regenerated. Please let us know if this fixes the problem.

Från denna tråd: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=40119

Gäller iofs när iPhoto avslutas vid uppstart men kan ju vara värt att testa.

• Medlem
  • 2005-05-05 10:32

Hejsan prövade att ta bort thumbs filerna, ingen skillnad.
Kör Iphoto 5.0.2
Har reparerat permissionerna och det hjälpte inte.
Det är det ända som ställt till det med Tiger, synd att det är en viktig del!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-05 10:45
Ursprungligen av ridim:

Hejsan
Fick lite problem när jag installerade Tiger, allting fungerar utmärkt förutom iphoto som bara laddar hela tiden när jag startar den. Ända sättet att stänga ner är med force quit!

Ngn annan som haft samma problem?

Hade samma problem under 10.3.8 (kör 10.3.9 nu) och hittade ingen annan lösning än att installera om iPhoto - eller om jag till och med installerade om hela systemet, mins ej.
Jag försökte hitta mer info på Apples supportforum, där det är livlig trafik (!). Kolla där!

Problemet behöver alltså inte vara Tiger-relaterat.

/M

• Medlem
  • 2005-05-05 12:19
Ursprungligen av Micke F:

Hade samma problem under 10.3.8 (kör 10.3.9 nu) och hittade ingen annan lösning än att installera om iPhoto - eller om jag till och med installerade om hela systemet, mins ej.
Jag försökte hitta mer info på Apples supportforum, där det är livlig trafik (!). Kolla där!

Problemet behöver alltså inte vara Tiger-relaterat.

/M

Har prövat att installera om Iphoto men det blev ingen skillnad.
Kanske behöver installera om hela systemet

1
Bevaka tråden