Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kanske dum fråga: Findern och mellanslag?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Anledningen till att jag inte postar i switcherdelen är helt enkelt för att jag inte är nån nybliven switcher. Förutom just det här tycker jag att jag och OS X kommer bra överens

Klistrar in en bild så ni förstår vad jag pratar om på inställningarna i Findern.
Skärmdumpen

Har tre frågor...
1. Vad är det för "filer och mappar den öppnar automatiskt"? Jag märker ingen skillnad om jag kryssar av rutan?
2. Jag märker inte heller någon fördröjning på något... Vad är detta för fördröjning och varför finns den?
3. "Mellanslag öppnar direkt" förstår jag ingenting av. När jag trycker på mellanslag flyttas jag till filen högst upp till vänster i den berörda mappen. Lite synd eftersom äpple+O känns rätt jobbigt för att öppna en fil med tangentbordet. Eller är det kanske inte alls detta det handlar om?

Det är inget jag dör av att inte veta, men nu på kvällskvisten klickade jag förbi inställningen, och orkar inte med ovissheten helt enkelt

Dra en fil över en mapp och håll kvar den där en stund så förstår du hur det funkar.

Det där är en taskig översättning av engelskans "spring-loaded-folders". Dvs. du kan i finder exempelvis dra en fil till en mapp och hålla filen över mappen (håll muspekaren nertryckt) tills mappen öppnas. Och så kan du fortsätta tills du hittar det stället du vill lägga filen på, där släpper du den. Med fördröjningen ställer du in hur länge du ska behöva hålla filen ovanför mappen innan den öppnas.

/M

Jahaa... Tack så mycket för svaren Då väljer jag personligen att dra upp fördröjningen, så att mellanslaget sitter i ryggmärgen om en vecka eller så.

1
Bevaka tråden