Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man klaga på apple?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-05-08 00:40

Jag brukar vara en del på Avid forum, och där är det en del folk från Avid som gör inlägg och svara på kritik.
Är det någon som vet om det finns något liknade för apple och FCP?
Jag vet att man alltid kan maila till apple och bråka, men det känns som det är som att stå och skrika på ett berg att flytta på sig.

Alla tips är uppskattade.

Dodo

På Apples diskussionsforum för Final Cut Pro HD kanske?

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.ee6bcd7

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 00:48

På LA FCP User Group finns en kille från Apple som heter "Paul". Han tar där åt sig rel. mycket av feedbacken folk har där.

Dock är det tyvärr svårt att nå fram med sina klagomål och synpunkter. FCP har sedan version 1 lidit av diverse "småfel" som kommit och gott med åren. Läste på LAFCPUG:s sida ett rel. långt inlägg från en kille som önskade Apple till version 5.5 av FCP hade som ny feature: "All irritating bugs have been fixed, the application is a little faster and more stable".

En sak som är "standard" för FCP idag är att dess prefs-fill blir korrupt vid krascher. Varför ska man behöva "leva" med ett sådant problem, egentligen?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-08 01:07

buggar i mjukvara kommer alltid finnas vilket företag det än är som skapar den. Visst är buggar irriterande och jobbiga. Dom fixas och nya kommer.
Den som skriver ett program utan en enda bugg kan få en femma av mig.

Så till mitt svar. Appleforumet är ett bra ställe att prata om buggar på. Ett bättre alternativ är nog att känna utvecklarna.

Erik.dv: Du kommer alltid att behöva leva med dessa små buggar. Men jämför man FCP med andra program så tycker jag att det är rätt så fritt från buggar.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-05-08 01:12

Oj, d gick fort.

Tack

P.s det verkar som om de är fler än jag som inte har ett liv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 01:28

nr3: Mja, jämför med andra program jag använder dagligen så skulle jag säga MJA. Photoshop kan jag inte minnas en gång det krashat för mig, likså After Effects... FCP är ändå ett program som "kraschar" (inte ofta, men det händer).

De buggar som finns i FCP är väldigt "enkla" mer fruktansvärt irriterande. Den största buggen är just att prefs-filen blir korrupt efter en krasch - detta borde vara ett tämligen lätt "problem" att lösa (vet att det finns tredjeparts hack för det) men det kommer ingen lösning från moderskeppet själva.

Sen får man nästan skilja på buggar och krascher. En sak som är säker det är att TRIMFÖNSTRET i FCP är lite farligt, varför vet jag inte, men där är det enda stället FCP krashar för min del.

Leva i en värld utan buggar vore bra, kan tyckas vara en lyx, men det vore bra. Men Apple har fixat mycket sen FCP4 kom - 4.5 är rel. stabil och man påstår 5:an ska vara ännu mer sådan.

1
Bevaka tråden