Jahapp.
Efter tre veckor fick jag tillbaka min PB G4 15', 1,67 Ghz med en utbytt HD och flexkabel. Disken var testad och klar. Inga data kunde räddas!
Så efter en vecka av återskapande var datorn åter uppe och fungerande.
Dags för backup. Men ondskan i maskinen ville annorlunda.
Samma kväll som jag skulle köra backupen lade plötsligt Entourage av. Det kunde inte hämta ner e-post och meddelade att ett "I/O-fel uppstod".
Jag stänger av datorn och startar om. Grå skärm...
In i Skivverktyg som meddelar att katalogstrukturen inte går att läsa och att ett fel (-9972) uppstått.
Förklaringen till detta fel är enligt Apple Support att jag lyckats få en trasig HD IGEN!!! Risken för detta är i princip noll, det håller de med om, men det är deras förklaring.
Jag får igång PB:n i Target Mode (dock ej i Single User Mode) och försöker köra Diskwarrior från en annan dator för att bygga en ny struktur (disken kommer upp i DW och både DW och Skivverktyg kan se volymen och hur mycket data som finns lagrat på den). Så fort jag försöker köra rebuild från DW så nyper båda datorerna. Nu har jag iofs inte den allra senaste revisionen av DW (ska vara 37 för denna dator), men det ska väl bara vara nödvändigt för att boota från DWs startup CD?
Nåväl. Apple råder mig att byta HD igen och hoppas att nästa funkar.
Jag tror dock att det är ett troll i själva maskinen som får 2 st HD:ar i rad att lägga ner.
Någon som har en idé om vilken typ av troll det kan vara?