Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken internet & Netscape 7.2

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba Mac-freaks!

Jag är tvungen att registrera ett nytt certifikat för *Handelsbanken Internet.
Tyvärr kommer jag inte in på säkra sidor med Netscape helt plötsligt.
Jag har försökt med att avinstallera Betscape och säkerhetsprogrammet och sedan installerat om det igen.
Det går inte ens att köra "www.sas.se", som Handelsbanken internet-support rekommenderade.
Hur ska jag göra. Netscape hänger sig vad jag än gör nu. går inte ens att ändra i säkerhetsinställningarna i Netscape förrän den där förbannade "badbollen" visar sitt fula tryne.

Hjälp mig någon!

Det är bråttom! :eek:

Vänligen
/Thomaz

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-12 16:49

Radera .plist-filer och *allt* som har med Netscape att göra. Och kör 7.1, för SHB supportar inte 7.2. Dessutom går det inte att signera med 7.2.

Vilka ska jag ta bort?
Det finns lika många plist-filer som det finns människor i världen.

Ursprungligen av St Anger:

Vilka ska jag ta bort?
Det finns lika många plist-filer som det finns människor i världen.

Jag undrar också hur man rensar bort NS7.2 från sitt system?!? Jag har tagit bort allt som tycktes ha med netscape eller mozilla göra i Library i både roten och hemkatalogen.

När jag försöker logga in på handelsbanken "w03.handelsbanken.se has recieved an incorrect or unexpected message. Error Code: -12227"

Detta är fjärde gången jag installerat HB:s s.k. säkerhetslösning. Varje gång har det varit nya errors och problem. Snart får det vara nog

"If you go to a URL that requires client-side SSL with Mozilla and you don't have a personal certificate, Mozilla will give you the error "[server name] has received an incorrect or unexpected message. Error code -12227.""

Är det inte meningen att man ska få registrera sitt certifikat när man försöker logga in första gången??

about:plugins i NS visar:
Websigner Plug-In

File name: STPersonal.plugin
Websigner Plug-In (3.0.0.8)

MIME Type Description Suffixes Enabled
text/x-text-to-sign Websigner, Files to sign sgn,smp Yes
application/x-registration-utility - reg Yes

...så pluginprogrammen är ju närvarande...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 21:05
Ursprungligen av himasaram:

"If you go to a URL that requires client-side SSL with Mozilla and you don't have a personal certificate, Mozilla will give you the error "[server name] has received an incorrect or unexpected message. Error code -12227.""

Är det inte meningen att man ska få registrera sitt certifikat när man försöker logga in första gången??

Starta om Netscape så funkar det... har precis haft samma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 19:45

Haha!

Det går inte att skriva about:plugins!

Ok, här är hur jag löste det:

Nyregistrering av certifikatet gjorde jag på en äldre PB med OS 10.3.5 (dock MED Java 1.4.2 Update 2). Certifikatet flyttade jag till min arbetsdator. Fungerar perfekt igen.

Kontentan: Nyregistrering av certifikat fungerar INTE på OS 10.3.6

SNÄLLA Handelsbanken, ni kan väl åtminstone LÅTSAS att ni bryr er om oss macanvändare.

Vem känner sig diskriminerad som Mac-användare?

  • Medlem
  • Öland
  • 2004-11-17 14:56

JAAAAG!

Däremot har jag inte haft problem med att certet strulat men, ha en speciell läsare bara för att kunna använda sin bank... hallå?

Hur får man tag på Netscape 7.1? Överallt finns bara senare versioner att ladda hem.

EDIT: Hittade Mozilla 1.4.1 efter lite rotande. Den ska tydligen också fungera med handelsbanken.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-01-31 21:47
Ursprungligen av Kristofer:

Hur får man tag på Netscape 7.1? Överallt finns bara senare versioner att ladda hem.

Jo, man går till sin favorit-FTP ftp.sunet.se. Där går man till WWW -> Netscape -> osv tills man hittar 7.1.

Men tar för allt i världen inte 7.1-bdp (Bundle Download Protocol-varianten) för SHB:s site matchar på hela strängar och då är 7.1 != 7.1-bdp. Världsklass? Respekt!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-05-08 20:59

I Love You

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-08 21:02

Rodnar...

1
Bevaka tråden