Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Torrentprogram fungerar inte längre på mina macar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använde för några månader sedan ett torrentprogram på min iBook för att få hem en fil. Men när jag idag skulle använda ett på min nya mini fungerade det inte. Då testade jag med iBooken men det fungerade inte där heller. På min pc fungerar det däremot, men nu skulle jag ta hem en fil till min mac. Det program som jag tidigare använde var Azureus, men där får jag felmeddelandet att den inte hittar någon information i filen. Jag testade att ta hem programmet Tomato men ded står bara och snurrar utan att det händer något.

Jag letade på internet efter hur jag skulle fixa det här men hittade inget. Vet någon hur jag får det att fungera, eller någon sida med information?

• Oregistrerad
  • 2005-05-08 22:40

Skumt. Vad kör du för system? Har du provat med BitTorrent?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-08 22:57

en liten självklar detalj som e lätt att glömma bort i den nya bittorrentklienten är att man själv måste sätta igång överföringen. Har glömt själv flera gånger å förbannat mig själv nåra timmar senare.

Testat Bits on Wheels ?

Det är inte brandväggen som e på?

Jag kör med OSX10.3 och jag har även testat med Bittorrent.

Jag använder min mini för att dela ut internet. Kan det ställa till med något? Det borde väl i så fall bara ställa till det på den bärbara iBooken. Jag har testat med att stänga av brandväggen om nu det skulle ställa till med något.

Jo jag har satt igång överföringen.

Brandväggen ställer man väl in och stänger av under systeminställningar/fildelning och trycker på brandvägg?

• Oregistrerad
  • 2005-05-09 08:56

Har du en router?

Nu har jag av annan anledning installerat om hela systemet och på köpet fungerar nu torrent. Vad det var som var fel får jag nog aldrig reda på.

1
Bevaka tråden