Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den vita startbilden?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att få tag på start bilden?
Det grå äpplet alltså. Jag antar att det är ett äpple och sedan bara vit skärm. Oavsett så skulle jag vilja ha tag på det äpplet eller ett lika bra äpple i hög upplösning.
Eller som Illustrator/Freehand dokument.

Någon som har?

Startbilden hittar du här

/System/Library/CoreServices/SecurityAgentPlugins/loginwindow.bundle/Contents/Resources/loginpanel.tiff

Ett ensamt äpple hittar du här

/System/Library/LoginPlugins/MCX.loginPlugin/Contents/Resources/aquaapple.tiff

Hög upplösning vet jag iof inte, du får berätta om de duger.

Finns själva animationen någonstans?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-20 13:21

Apples logga finns på www.logotypes.ru (plus en massa andra...).

Nu var det inte riktigt denna bild jag letade efter... den jag syftade på var den som allra allra först dyker upp som start bild i 10.2. Den vita med ett grått äpple i mitten.

Nån som vet var den finns?

Ah. Den är inte så lätt att få tag på. Du måste använda ett specialprogram, den ligger inte som en bild utan som en hexresurs i filen /System/Library/CoreServices/BootX.

Programmet Startup Syringe kan säkert hjälpa dig.

[ 20. februari 2003, 14:17: Meddelandet ändrat av: thevil ]

  • Medlem
  • 2003-02-20 14:30

...eller så kan du göra den själv i snart sagt vilket program som helst, som kan hatera grafik...

  • Medlem
  • 2003-02-20 14:51

Apples logotyp finns i de flesta default fonter som följer med OS X, testa att öppna textedit och skriv alt-a med helvetica regular.

Vill man sen ha dem som banor är det bara att göra samma sak i illustrator och konvertera.

Eller missade jag helt vad det var du var ute efter?

//J

1
Bevaka tråden