Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skriver noter med Finale 2005, vilket fungerade utmärkt under Panther.
Efter min uppgradering till Tiger (clean install) känner systemet inte av några "musiktypsnitt" alls, trots ominstallation av Finale.
Typsnitten ligger i mappen fonts under libraries, men de dyker inte upp i typsnittsboken. Om jag försöker välja fonter inifrån Finale, så ser jag typsnitten i listan men de är kursiverade och ingenting händer när jag klickar på dem...
HJÄLP!

• Medlem
  • Öland
  • 2005-05-11 11:22

Händer exakt samma hos mig, fattar inte varför det är så, däremot löste det sig genom att göra såhär:

Gå till mappen Bibliotek/Fonts (Inte din användares bibliotek) Där letar du upp alla filer som du vet hör till finale tex: Jazz, Maestro mfl Öppna alla dessa filer (både de utan tillägg och de som heter .suit)
Efter denna lilla procedur skall du ha dem installerade igen.

Om filerna inte ligger där kan du ju kolla i "ditt" bibliotek, ligger de inte där heller skall det finnas ett program som heter MMMac2004FontPack i finalemappen i program. Kör den och prova ovanstående igen.

-Man borde kanske fixa en automatorfil som fixar allt detta direkt när man uppdaterar systemet...

//Filip

DET FUNKADE!
Tack så mycket!

Jakob

1
Bevaka tråden