Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väderwidgeten rör sig inte?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det inte meningen att väderwidgeten ska röra på sig, som den gjorde under Jobs presentation? Att regnmoln ska regna och snö ska snöa.. Min väderwidget är helt stillastående!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-05-12 10:21
Ursprungligen av statemachine:

Är det inte meningen att väderwidgeten ska röra på sig, som den gjorde under Jobs presentation? Att regnmoln ska regna och snö ska snöa.. Min väderwidget är helt stillastående!

Skit i det om den rör på sig eller ej, jag skulle till en början vilja ha en väderwidget som visar någorlunda rätt information, just nu visar den 6 graders värme och regn i Sthlm, utanför dörren skiner solen och värmen är uppe i 13 grader, igår kväll sa den 21 grader och sol (!?). Finns ingen där ute som håller på med en widget som hämtar info från SMHI istället för Accuweathers (snacka om sarkasm) påhittade rapporter?

För övrigt, vilka intressanta svenska widgets finns att hämta? Apple Island har redan gjort en widget som hämtar de sista inläggen på deras user forum, väldigt praktiskt för oss som kan språket

/H

Senast redigerat 2005-05-12 10:33
Ursprungligen av Halldor:

För övrigt, vilka intressanta svenska widgets finns att hämta? Apple Island har redan gjort en widget som hämtar de sista inläggen på deras user forum, väldigt praktiskt för oss som kan språket

/H

Jag har testat den, fick tipset av min isländske designer vän att spana in den och den är ju riktigt välgjord och snygg, och när man tittar bakom skalet ser den väldigt avancerad ut.. Önskar vi kunde få se en liknande 99mac widget

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-12 10:31

Kolla så du har valt rätt Stockholm, Dvs. Stockholm, Sweden, det finns ett Stockholm i USA som verkar vara förvalt i widgeten.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-05-12 10:37
Ursprungligen av Mattias L:

Kolla så du har valt rätt Stockholm, Dvs. Stockholm, Sweden, det finns ett Stockholm i USA som verkar vara förvalt i widgeten.

Hahaha, fantastiskt! Tack för tipset Mattias, nu stämmer tempen lite bättre

Ursprungligen av Halldor:

Hahaha, fantastiskt! Tack för tipset Mattias, nu stämmer tempen lite bättre

Jhaja. Kan ju förklara varför jag blir förvånad vartenda morgon när jag kommer ut.
Skåne orter finns på många ställen.

Ursprungligen av Mattias L:

Kolla så du har valt rätt Stockholm, Dvs. Stockholm, Sweden, det finns ett Stockholm i USA som verkar vara förvalt i widgeten.

Tänk också på att de troligen plockar vädret från Arlanda och det ligger ju en liten bit utanför tjockhult, så slipper du undra om det inte stämmer fast du har rätt Stockholm inställt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-14 00:17

Är inte så väl bevandrad i Stockholms trakten, men Bromma ligger väl närmare stan?
Testa:
EU;SN;STOCKHOLM/BROMMA

Så jävla idiotiskt att Stockholm, Massachusets eller ved det kan vara är förinställt i svenska versionen av Tiger. Ibland blir man trött på Apple, speciellt när det gäller deras lokaliseringsavdelning.

  • Medlem
  • 2005-05-14 02:01
Ursprungligen av Leftrustle:

Så jävla idiotiskt att Stockholm, Massachusets eller ved det kan vara är förinställt i svenska versionen av Tiger. Ibland blir man trött på Apple, speciellt när det gäller deras lokaliseringsavdelning.

De verkar ha ett förbannat jävla skitväder där också. Kallt och regnigt. Det tog mig ett par dar innan jag upptäckte det där också, jag utgick bara från att de hade risig rapportering.

En massa tjat om stockholm... varför rör sig inte widgeten?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-12 17:49

Jag tror inte den ska göra det... De tog nog bort den funktionen...

Ursprungligen av Rayden:

Jag tror inte den ska göra det... De tog nog bort den funktionen...

Jag tror att det bara är vissa väder-bilder som rör sig, t.ex. om det snöar, eller blåser mycket... De vanliga som man ser nu, sol eller molnigt, rör sig nog inte.

Tur att den inte rör sig.

Inte ens Jan Mayen (Norway), alla oväders hemvist, får widgeten att röra sig det minsta. Testa gärna med något värre blåshål, den som kommer på något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 15:16

eller så håller man in alt+cmd och klickar på väder widgeten.... då bläddrar man mellan de olika vädren.... och det finns en som rör på sig.... typ dimma eller nåt... tror jag

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-13 15:47

Snålt... Hagelikonen ser ganska konstig ut... De kunde väl åtminstone gett den en animation...

Varför ska den vara animerad?

1
Bevaka tråden