Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger i gammal iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 14:33

hittade min gamla iBook, vad tror ni tiger ?

Maskinvaruöversikt:

Datormodell: iBook
Typ av CPU: PowerPC 750 (33.11)
CPU-antal: 1
CPU-hastighet: 600 MHz
L2-cache (per CPU): 256 K
Minne: 384 MB
Busshastighet: 100 MHz
Boot ROM-version: 4.3.2f1

Fat chance för tiger va ?

Min kollega har petat in det i sin iBook, samma version som din och han tycker att allting funkar bra .

Så jag sittter just nu och hostar in det i min iBook (surt bara att det kräver 2.1 GB för installation, vilket innebar att jag var tvungen att hiva låtar av eminenta artister som Rick Astley, Samantha Fox mm :rolleyes: ).

Återkommer med rapport efter att jag kört det över helgen... krossa tummarna

/Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 15:41

grymt, tack för infon -
har en Samantha Fox bild Ep i rosa vinyl - sugen

/Tangen

• Medlem
  • 2005-05-12 18:19

jag kör g3 800 mhz 640 mb ram

tycker prestandan är mycket sämmre än panther...uselt!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-05-12 19:52

Samma här. Har samma konfig. som du och som tur är instalerade jag in Tigern på en separat partition. Segt och hackigt så det blir panther igen för min del.

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 19:59

Har exakt samma konfiguration jag också. Har haft Tiger några dagar och har inga problem. Ingen stor skillnad från panter, snarare känns några program lite rappare.

samma här
det blir segare
återgå till pantern
Hans

• Medlem
  • 2005-05-12 23:04

jag ska vänta tills 10.4.1 kommer ut om nån vecka...blir det inte bättre så bajsar jag på tigern

Så!

Då har jag provkört tigern i min iBook och tycker att det mesta fungerar bra.

+ snyggare...
+ gillar widgetarna...
+ smutt med automatorn...
+ söker snabbare...
+ kört Photoshop, Dreamweaver, inDesign, Filemaker, Officepkt, Acrobat, Flash mm och allting går lika snabbt som förr....

- en aning segare än Pantern är det men efter att jag indexerat på nytt vart det lite hastigare
- en del har sagt att regnbågscirkeln dyker upp oftare än förr, men efersom jag alltid upplevt det som att den finns i parti o minut sedan osx kommit, vette attan om den är mer vanligt förkommande.
- för att en del appl slutar funka (som tex Remote Desktop, dvs att adma vilket gör jag från iBooken) men va f*n, lite strul får man räkna med, blir säkert bättre efter buggfixar.
- att jag var tvungen att hiva ut Rick Astley´s "never gonna give you up", men som om man aldrig kommer att höra den på reklamradiokanalerna liksom :rolleyes:

Summa Sumarum : det lirar bra, och förmodligen lirar det i Ronaldo klass om man kör en clean install istället för som jag gjorde att uppgardera

med frid/Stefan

1
Bevaka tråden