Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda VPC med .NET Framework?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om mitt program för teknisk aktieanalys för Windows kan användas på Mac med hjälp av VPC? Programmet i fråga är utvecklat av bytelab och det kräver att .NET Framewok är installerat på datorn. Finns detta för Mac eller blir jag tvungen att hitta mig ett annat program?

Borde fungera i VPC. Hur prestandan kommer bli vill jag inte uttala mig om.

Det funkar fint i VPC.

Annars kan man ju dra igång mono(typ .NET framework open source) på macen och köra det där, men det är nog betydligt knepigare.

Prestandan oroar jag mig inte så mycket om. Programmet i sig är inte speciellt krävande, det läser ut aktiekurser ur en fil och ritar ett diagram över det, gör ett par beräkningar och så men ingen avancerat.

Ursprungligen av aquilas20:

Prestandan oroar jag mig inte så mycket om. Programmet i sig är inte speciellt krävande, det läser ut aktiekurser ur en fil och ritar ett diagram över det, gör ett par beräkningar och så men ingen avancerat.

Kör du i VPC, jag kör .NET framework där utan problem.
Mono skulle ju vara kul, men tror det är svårt att få det att funka. Har inte provat själv.

1
Bevaka tråden