Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail2 låser sig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 19:48

När jag hämtar posten så låser sig allt efter ett tag. Jag tvångsavslutar och statar om med samma resultat, bara med de skillnaden att mail hämtar samma brev igen. Jag har flera konton, mac.com. bredband.net bl. Vad göra. Det är ett fel som gradvis blivit värre och nu är dt kört hela tiden. har reparerat behörighet utan lycka. VAD GÖR JAG?

Har du några plugins av typen Mail Priority etc? Kör du 10.4 eller 10.3?
/CX

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 22:24

Inga plugins som jag vet av. Jag har tiger.

• Oregistrerad
  • 2005-05-13 09:05
Ursprungligen av Ulf Boström:

Inga plugins som jag vet av. Jag har tiger.

Stängde av alla konton, och startade upp bara det viktigaste. Då funkade det att hämta post igen. Startade upp det nästa viktigast. Funkade. Så det verkar som om det är ett av kontona som strular.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 23:45

Jag har samma problem med låsning av Mail sen igår. Har inga problem att hämta post men kan inte avsluta, utan måste använda tvingaren. Har haft Tiger ett par veckor.

Jag har haft samma problem, har tyvärr ingen fix till det. Men det har blivit bättre med 10.4.1 (jag har en utvecklarversion). I den versionen stänger Mail av t.ex. MailEnhancer som inte är kompatibelt med Mail 2. Så spana efter 10.4.1, lär inte vara långt borta.

• Oregistrerad
  • 2005-05-13 12:39

När jag hämtar posten så låser sig allt efter ett tag. Jag tvångsavslutar och statar om med samma resultat, bara med de skillnaden att mail hämtar samma brev igen. Jag har flera konton, mac.com. bredband.net bl. Vad göra. Det är ett fel som gradvis blivit värre och nu är dt kört hela tiden. har reparerat behörighet utan lycka. VAD GÖR JAG?

Om du har uppdaterat från tidigare mail t.ex. i Panter kan det finnas med en mapp - Bundles - i din Mailmapp under din användare. Ta bort den. När jag gjorde det fungerade Mail 2 som en glad brevbärare som med sång och vänligt humör levererar post i ur och skur.
bosse

• Oregistrerad
  • 2005-05-13 12:45
Ursprungligen av Bosse:

Om du har uppdaterat från tidigare mail t.ex. i Panter kan det finnas med en mapp - Bundles - i din Mailmapp under din användare. Ta bort den. När jag gjorde det fungerade Mail 2 som en glad brevbärare som med sång och vänligt humör levererar post i ur och skur.
bosse

Hittade bundles och slängde den. Har inte testat så länge än men det verkar fungera! Tack!

Hittade bundles och slängde den. Har inte testat så länge än men det verkar fungera! Tack!

Hej Ulf! Bra att det löste sig.. bra med kamrater på 99Mac som har erfarenhet. Jag tackar också dig för att du tipsade mig om 99Mac. Mycket intressant. Fredag den 13:e verkar vara en lyckosam dag för både dig och mig.

• Oregistrerad
  • 2005-05-13 13:41
Ursprungligen av SH VISION:

Hej Ulf! Bra att det löste sig.. bra med kamrater på 99Mac som har erfarenhet. Jag tackar också dig för att du tipsade mig om 99Mac. Mycket intressant. Fredag den 13:e verkar vara en lyckosam dag för både dig och mig.

Se där, ditt första inlägg Stefan. Välkommen till 99mac. Kila nu iväg och presentera dig ordentligt med ett presentationsinlägg.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2005-07-06 01:15

Jag har exakt samma problem men tyvärr ingen "bundle" mapp på hårddisken. Börjar nu bli desperat. .. Hjälp!

1
Bevaka tråden