- Baron
- Medlem ●
Får man dra till med en funktion? Söka på skivbolag....
Det kan jag verkligen hålla med om! När jag vill upptäcka ny musik utgår jag ofta från visa skivetiketter som brukar har bra näsa för musik av god kvalitet. Det kunde också finnas fler genres att leta efter. Jag lyssnar ofta på Drum & Bass, men har ingen aning om hur man ska göra för att hitta ny musik på iTMS inom den genren...
(Det här blev visst mitt första inlägg här. Presentation: Jag har uteslutande kört med Apple-datorer sedan början av 90-talet. Dessutom gillar jag musik. Väldigt mycket.)
Jag saknar det mesta, faktiskt. "Gammal" svensk musik finns nästan ingenting av och jag retar mig på att det ofta bara är någon enstaka låt, inte hela album, som är utlagd av lite äldre musik. Hoppas att skivbolagen vaknar så att det inte bara blir en mainstreambutik bland så många andra.
Jag lyssnar ofta på Drum & Bass, men har ingen aning om hur man ska göra för att hitta ny musik på iTMS inom den genren...
Med risk för att hamna offtopic... Kan du inte rekommendera ett par D&B/Jungle skivor som finns på iTMS? Messa privat så slipper vi bannor
Edit: Borde kanske gjort detsamma själv också. Ibland är fingrarna snabbare än tanken...
/Y
Då skulle jag gärna vilja ha möjlighet att välja bort skivbolag.
Äh, jag skulle söka på Dischord, sen Matador, köpa alla skivor jag får upp sen vore jag nöjd. De är bra, goda, härliga företag.
Word!
Har skickat feedback om att man borde kunna browsa eller söka på skivbolag. Skicka feedback till Apple. Det har jag gjort...
Välja och söka på svenska artister/bolag !!!
Få in alla svenska artister från alla bolag.
Möjlighet att köpa med ännu bättre ljudkvalite .....även om AAC låter prima för det mesta.
192 kbit AAC skulle sitta bra, för klassiskt t.ex.
Vad som saknas?
Ett bra utbud på den svenska affären.
Om man går via musikkategori så är många tomma i slutet på den svenska affären, men inte den amerikanska. Ta tex filmmusikskategorin.
Sen saknar jag de vanligaste svenska artisterna. Var tog tex Lisa Nilsson vägen? Lisa Miskovsky? Ngn som vet om de kommer, eller om det ska vara så?
/knappen
Att funktionen "Listeners also bought" är tom eftersom den tydligen måsta byggas upp på nytt i varje land. Snacka om att uppfinna hjulet ige, men hade den importerats från iTMS USA hade det väl blivit uppenbart att det är olika utbud beroende på var man bor.
Enligt en person jag har pratat med som jobbar på svenska "SONY BMG Music Entertainment AB" så finns inte deras artister, Kent, Christian Walz, etc, med i Svenska ITMS än på grund av avtalsstrul med New York-kontoret och att svenska kontoret är lite frustrerade eftersom de hade tänkt göra en Kent-special EP på 4 låtar som lockgodis vid öppnandet. Den remix jag har gjort på Christian Walz senaste singel "Hit and Run" skulle till exempel säljas på ITMS och jag hade planerat den som ett första köp....nu blev det inte riktigt så.
Alltså, är det bara jag som blir trött på fel-letandet? Är det inte ljudkvaliteten så är det utbudet eller så är det nån funktion i sökmotorn som är fel. Men herregud! Tänk efter lite och inse hur BRA iTMS är, trots sina brister. Självklart finns mycket att förbättra men ändå - man blir ju helt sjuk av glädje över smidigheten och utbudet (som faktiskt är helt ok - jag menar, jag lyssnar mycket på fransk hip-hop tex, vilken annan svensk nedladdningssajt kan erbjuda det utbud iTMS har? Ingen.). Så kom igen, njut av det som finns istället för att klaga över det som inte finns.
Asså, jag skapade tråden egentligen för att få veta vilken musik folk saknar... Det är väl inte att klaga?
Iofs, helt OK tänkt. Men, det här gäller egentligen inte bara den här tråden - varför alltid börja i den negativa ändan? Och jag tycker nog ändå att de flesta inlägg är gnällande och klagande. Jag tycker bara att jeeeesus, butiken har varit öppen i tre dagar, om ett halvår skulle den här tråden kännas mer relevant. För visst finns det brister, men jag tycker bara att vi först ska ge Apple lite credit för att de äntligen fått igång butiken.