Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelas det Quake III Arena alt. Team Arena nu för tiden?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton,

Jag är lite sugen på att köpa Q3 (till mac) men tänkte kolla hur det ligger till, spelar folk det gamla spelet än i dag? Om man sätter upp en server - tror ni att det kan lockas intresse i så fall?

Tack på förhand.

/Benjamin

Också lite sugen på lite Q3/Team Arena. Vad kostar det nuförtiden?

220kr + frakt (blir typ 250kr totalt) på www.webhallen.se För gold-versionen som innehåller arena + team arena Det glider fint på min G3 B&W och på min iBook G4. Kanske kan ska lite intresse om man sätter upp en server?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-10 12:42

Visst spelas det fortfarande, men inte standardversionen som alla med mac envisas med att köra... 98% av alla servar kör med osp.

Inte bara OSP, utan även andra mods som t ex InstaUnlagged. Jag brukar spela det själv av och till eftersom det övar upp träffsäkerheten och ger ett mera kliniskt renodlat spel utan en massa urskillningslöst fraggande.

Det som slår allt annat är dock Team Arena, som är id Software's expansionspaket för Quake 3. Det är fokuserat på lagspel (CTF samt en handfull nytillkomna, innovativa speltyper). Jämfört med Q3 tillkommer dessutom tre nya, suveräna vapen (nailgun, prox miner och chaingun). De 15 medföljande lagspelsbanorna är fantastiskt snygga och välgjorda, varav tre jättelika terrängbanor. Modellerna är helt nya och bättre anpassade för lagspel. Användargränssnittet är så finessrikt och snyggt, jämfört med vanliga Q3, att man riktigt dreglar över det.

Det senaste året har jag mer eller mindre regelbundet drivit en offentlig, dedicerad Team Arena-server. Man hittar den i serverlistan som "Lothar's Team Arena". Den rullar fint i OS X på en iMac G3 och är ansluten till Bredbandsbolagets 10 Mb uppkoppling.

Här är 10 anledningar att börja spela Team Arena: http://www.planetquake.com/features/articles/topten_ta_a.shtml

Och här är den kompletta Team Arena-guiden: http://www.planetquake.com/quake3/teamarena/guide

1
Bevaka tråden