Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon poäng med WMP9 om man har VLC?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

som rubriken antyder undrar jag om det finns någon poäng att installera WMP9 om man har VLC?
Ingen klarar väl WMV3?
Klarar VLC alla WMV1/2?
Finns det något som WMP9 klarar som inte VLC gör?

ingen mac-användare som har koll eller rör ni aldrig microsoft-produkter?

Motvilligt får jag väl medge att jag har lite koll.
Finns ett par filer som jag inte kunnat spela med VLC men som funkat med VMP9. Den senare har även fördelen att WMV-filmer kan spelas direkt i webbläsaren. Fan vet om det är värt det.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-05-15 18:48

Jag kör mina WMV3 filmer i Quicktime.

Ursprungligen av Ricky:

Jag kör mina WMV3 filmer i Quicktime.

med flip4mac då eller?

Den bästa playbacken har har jag i QTPlayer med Flip4Macs WMV codec. Popwire kommer också snart med en sådan.. Som dessutom är gratis..

http://www.flip4mac.com/wmv.htm
http://www.popwire.com

Ursprungligen av Rom Raptor:

som rubriken antyder undrar jag om det finns någon poäng att installera WMP9 om man har VLC?
Ingen klarar väl WMV3?
Klarar VLC alla WMV1/2?
Finns det något som WMP9 klarar som inte VLC gör?

Jag skulle vilja säga såhär: Har du haft filer som inte gått att spela i vlc kan du ju prova, men tills dess skulle jag nog hålla mig undan. Jag har själv wmp9, för jag tyckte det var värt det för att kunna köra ett par filer, men det är ett riktigt, riktigt sugigt program.

Det kanske till och med är värt att installera av morbid nyfikenhet? Det går nämligen inte riktigt greppa hur mycket som är fel med det om man inte kört det själv...

"Det går nämligen inte riktigt greppa hur mycket som är fel med det om man inte kört det själv..."

du gillar inte microsoft va?

"Det går nämligen inte riktigt greppa hur mycket som är fel med det om man inte kört det själv..."

du gillar inte microsoft va?

De har gjort några bra program, en del som varit OK, några som varit ganska dåliga... och sen har vi Windows Media Player för Mac. Jag vet inte om du provat det, men jag menar alltså helt och hållet allvar. Det är ofattbart dåligt.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-17 00:03

Nej

/ E

1
Bevaka tråden