Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 B/W uppgradering - grafikkortet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-18 12:52

Har kommit fram till att jag, antagligen, behöver uppgradera grafikkortet i min G3'a lite grann.
Största anlednigen till att jag känner för detta är att StepMania och Quake 2 hackar ibland och att arbeta i Reason bakom själva racken (när man trycker TAB) går otroligt segt, då menar jag själva grafiken. Att flytta runt fönster på skärmen om man har massor av fönster uppe går inte så jätte fort heller, och att scrolla känns också lite segt. Detta är väll saker som beror på grafikkortet? Btw,
testat köra fullscreen och då flyter det fint, eller när man sänker upplösningen.
Vad för kort borde jag sattsa på? Måste vara PCI kort, har inte speciellt höga krav, bara saker flyter någorlunda. Har ett Voodoo 2 just nu, men det fungerar dock inte i OSX också Rage 128 (?).

Vodoo 3 eller orginal Radeon kortet duger bra i OS 9 för spelen för annat är det CPUn som begränsar.
Nu finns det ju ATI9200 men det är onödigt dyrt kort för en så gammal burk.

Har du provat att använda gamla hårddiskbyglar för att klocka up CPUn (www.xlr8yourmac.com)??
Varje steg uppåt med 50 MHz hjälper ju

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-18 14:21

Nee, inte än. Men tänkte att grafikkortet kanske användesäven för att rita upp saker i OSX, eller?
Rage 128 är ju så otroligt gammalt nu. Hur mkt bättre är Rage Pro?

1
Bevaka tråden