Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes, kan jag styra spellistor med klockslag?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-18 03:28

Önskeläget:

Mac mini/ iTunes står för all musik istället för trött 100 diskars växlare.

För krogen jag jobbar på:
Jag skulle vilja styra ett antal spellistor efter klockan i OS X, tex: "frukost" mellan 07-11, "lunch" mellan 11-14.00 etc. Går det att göra? Är trött på cd´s som försvinner & inte är på "rätt" plats i CD växlaren.

• Oregistrerad
  • 2005-05-18 03:51

Visst går det!

Med det fiffiga programmet "iTunes Alarm 0.5" som jag letade reda på när jag ville använda iTunes som väckarklocka kan du göra det.
Du kan ställa in upp till 5 olika alarm som startar valfri spellista i iTunes. Det går även att ställa in om alarmen ska vara återkommande på vissa/alla dagar eller bara starta en gång.
Mycket lätt att ställa in.

Tror att detta program kan göra exakt det du är ute efter.
Det är dessutom Freeware.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-18 04:09

Lysande!

Kharma till dig

Ursprungligen av jimmy.r:

Visst går det!

Med det fiffiga programmet "iTunes Alarm 0.5" som jag letade reda på när jag ville använda iTunes som väckarklocka kan du göra det.

Så j-la bra. Guldstjärna.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-18 23:38

Airport Express är ju grymt bra om du kan tänka dig att betala den dryga tusenlappen de kostar. Har en själv och jag tycker den är värd varenda krona. Bara att sätta vid stereon och sen spelar du musiken trådlöst från datorn (om du har Airport i datorn förstås). Så får du trådlöst nätverk till krogen (10 datorer får plats) på köpet.. Kanske t.om. något nån snäll stamkund kan få utnyttja..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-18 04:22

Nästa fråga:

Hur får jag OK ljud ur en mac mini för en billig peng?

• Oregistrerad
  • 2005-05-18 21:09

Jag kör med en sån här:

Bara att koppla från ljudutgången direkt till AUX på stereon. Tycker att det funkar utmärkt, och det är helt klart det billigaste alternativet. (Från 29:- till 115:- på Claes Ohlsson beroende på längd om du ska köra den riktiga snik-varianten. Sen finns såklart kablar av bättre kvalitet på andra ställen.)

Men sen kan du ju säkert köra på nån lösning men AirPort Express el. liknande, vilket jag har dålig koll på. Så jag överlåter det till någon annan att svara på.

Om du vill dra sladd och vill ha optisk ut finns t.ex. denna: http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html

Men visst, Airport express ger kanonljud.
Man kan även styra spellistor efter klockslag mha Automator och iCal, men det behövs inte då det prgrammet var freeware... Men det går

1
Bevaka tråden