Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC 0.8.1 Crashar i 10.4.0 och 10.4.1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2005-05-18 19:43

VLC 0.8.1 Crashar efter att jag förminskat från fullscreen till normal storlek.

Jag gillar inte heller MPlayer eftersom när man skall scrolla igenom filmen så flyttas hela controllfönstret och man ser inte vart man e i filmen.

Finns det någon lösning på problemet (VLC) eller finns det någon annan media spelare som ör värd att testa?

VLC har inte klarat övergången till 10.4.1 helt smärtfritt dock så verkar 0.8.2 vara på gång från videolan-killarna så man får helt enkelt vänta lite till...

http://forum.videolan.org/viewtopic.php?t=9199

  • Oregistrerad
  • 2005-05-18 21:12

Jag märkte också att VLC när jag gickfrån fullskärm till normalstorlek. Men det är bara så om man går ut från fullskärm genom att trycka på esc, om man istället går ut och in från fullskärm genom att trycka äpple f. Då blor det inga problem, inte för mig ialafall

  • Medlem
  • 2005-05-18 21:27

För mig fungerar det utan problem. Så det verkar inte ha med 10.4.0 att göra i alla fall.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-18 21:43

VLC 0.8.1 ballade ur direkt när jag gick till 10.4. Fungerar ibland okej att gå ur fullskärmsläget men oftast så stängs det ner. Har testat med att gå tillbaka till 0.7.någonting men det var ingen skillnad. Problemet uppstår med både äpple+f eller ESC.

Väntar med spänning på 0.8.2. Uppdateringen av Bittorrent (som också slutade fungera) gick hyffsat snabbt men det kanske är mer krångel med VLC. Vad vet jag.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-05-19 01:20

Får hoppas att det löser sig i nästa version...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-19 11:40

Testa deras nightly...

http://xserve.via.ecp.fr/~videolan/macosx/

funkar kanon.

/glemme

1
Bevaka tråden