Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CTRL+Pil funkar ej i Tiger?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdatering till OS X 10.4 så fungerar det inte längre att gå mellan posterna med CTRL-Pil upp/ner!

Någon som konfirmera detta?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-13 09:21

Har också upptäckt detta irriterande faktum. Det var ju så smidigt att använda detta kommando när programväxlaren lade beslag på kommando-tab-kombinationen, och nu kan man inte använda något. Eller finns det en kombination som vi inte har hittat ännu? Kanske en 7.0v4-uppdatering kommer att råda bot på denna brist? Till dess :mad::mad:

Verkar som en del inte har detta problem. Ska prova slänga lite prefs-filer och se vad som händer.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-19 16:02

Har du hittat rätt prefs-fil att slänga? Jag har i alla fall själv inte lyckats ännu och blir allt mer lockad att göra ominstallation av både FileMaker och Tiger. Jag var dum nog att försöka med "uppgradering" vid Tigerinstallationen och detta är ett av de två småfel som jag, hittills, har drabbats av.

Jag har skapat en ny användare och provat med den. Det fungerar inte ändå. Min installation var en arkivera-gamla-system-installation, så det ska inte ha smugit sig in nåt skumt.
Jag skulle vilja se den som har fått det här att fungera...

Har samma problem efter Tigerinstallation. Både en helt ren och en "uppgradering".
Jag tycker det är dåligt att Filemaker inte uppmärksammat detta. Det måste vara många som har fler än en post i sitt register.
Hoppas dom gör en bättre kombination än Ctrl-pil. Det hade varit bra att få använda vänstern igen.

1
Bevaka tråden