Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spray levererar gratis bredband

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tror det kan bli väldigt poplärt hos de modemsurfare som inte surfar så mycket att de vill betala för flat rate, men ändå vill ha lite högre hastighet.

Frågan är bara om de kan få ekonomi i det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-19 21:32

Tycker det verkar schysst. Tänker bl.a. på mina föräldrar som vill kolla lite bank, tågtider, mail etc de månader/helger de är på landet.
Skönt att slippa modemfarten, bara man kunde hitta ett billigt modem till dem. Någon som vet vilka som funkar med Spray?
Men man kanske ska vänta då det troligen kommer komma konkurrenter! Eller vad tror ni?

Ursprungligen av Sandell:

Tycker det verkar schysst. Tänker bl.a. på mina föräldrar som vill kolla lite bank, tågtider, mail etc de månader/helger de är på landet.
Skönt att slippa modemfarten, bara man kunde hitta ett billigt modem till dem. Någon som vet vilka som funkar med Spray?
Men man kanske ska vänta då det troligen kommer komma konkurrenter! Eller vad tror ni?

Beställde själv det till landet idag. Känns grymt smidigt att kunna betala 269:- 3 månader om året, och däremellen inget eller mycket lite.
Godkända modem för Spray: http://www.spray.se/abonnemang/adsl/godkandamodem.jsp

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-19 22:07

Schyst länk! Ska kasta mig ut på begagnatmarknaden och pruta!

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-19 21:37

om jag har räknat rätt

(1mb/.75 kr)*269kr = 359 mb

så, intill man surfar mer än 359mb/månad (överförings-gränsen innan man når taket för hur mycket man max betalar per månad), kostar det 1.33 kronor per megabyte.

(målgruppen, sägs det, är 55-75 åriga, vilket låter passande)

1
Bevaka tråden