Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att uppgradera eller inte uppgradera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-20 17:17

Okey, sitter just nu på 892mb RAM, 350mb och 350mhz G3 processor. Dock är det Rage 128 och Voodoo 2 som grafikkort, inget man blir direkt upphettsad av. Är det värt att uppgradera ändån? Sitter just nu på Jaguar, funderat på att uppgradera till Panther, men o andra sidan så ifall jag fixar Tiger så kan man ju se det som så att jag kan köra det på en kommande mac (då det kommer bli en ny till sommarn). Hur fungerar Tiger på den burken? Hört nått om att det kräver bättre grafikkort, hur är det med detta? RAM'et tror jag inte är några problem dock, hoppas jag...;)
Kräver det mer (förutom RAM'et) än Jaguar? Har dom även i Tiger optimerat det så det är ännu snabbare? Vad är dom mkt intressanta nyheterna?

Usch, det här känns inte så kul. Jag har precis beställt en ny PowerBook och kommer få Tiger med den men efter alla problem med både 10.4.0 & 10.4.1 känns det som att jag kunde stannat i peze-världen ett tag till. Att switcha till Mac och få en massa problem var ju inte direkt vad jag hade räknat med. Sömnproblem för datorn, program som inte fungerar, fläktar som går hela tiden, jag trodde jag skulle komma ifrån det nu men tydligen inte
Får se vad mitt första intryck av PB'n blir nästa vecka...

Ursprungligen av aquilas20:

Usch, det här känns inte så kul. Jag har precis beställt en ny PowerBook och kommer få Tiger med den men efter alla problem med både 10.4.0 & 10.4.1 känns det som att jag kunde stannat i peze-världen ett tag till. Att switcha till Mac och få en massa problem var ju inte direkt vad jag hade räknat med. Sömnproblem för datorn, program som inte fungerar, fläktar som går hela tiden, jag trodde jag skulle komma ifrån det nu men tydligen inte

Ja jag känner likadant, har också switchat och väntar på en eMac 1,42 GHz. Men jag hoppas att det går problemfritt och jag tror att Apple kommer vara snabba på att rätta till alla eventuella fel. Macmänniskor är nog lite känsligare för problem än oss som kört Windows i nästan 10 år... :rolleyes:

Ursprungligen av aquilas20:

Det går nog bra. Har inte varit macägare så länge men bägge mina nya mac:ar gillar Tiger nu. Tror inte du behöver vara orolig när du får det förinstallerat, lär fungera problemfritt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-20 22:25

Ang Mac så tror jag inte ni blir besvikna, och inte på Tiger heller. Fick första macen nån gång i början av 90 talet och haft 3st sedan dess. Inte haft några problem hittils...eller hrm, inga alvarligare problem om man gämför med mina PC burkar som har dött totalt två gånger för att sedan vakna upp några dagar senare...

1
Bevaka tråden