Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knas med iMacen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Min mac är en iMac G4 800MHz, ganska precis tre år gammal. Den har betett sig jäkligt underligt den senaste veckan. Jag ska försöka beskriva.

Då och då med ojämna mellanrum har den gått ner i vila av sig själv, utan att jag sagt åt den någonting. (?) Skumt skumt.
Men då det inte skett så ofta (kanske 2-3 gånger per dag) har jag inte orkat bry mig. Inget arbete förloras ju osv det har bara varit att väcka den.

Nu däremot, ~10min sedan, gick den steget längre och stängde av sig helt av sig själv. Och startade igen, till "MacROM" eller liknande (typ en kommandotolk). Jag körde mac-start och den började starta. Efter 5sek dog datorn. Jag kommer inte ihåg om jag fick trycka på startknappen eller om den startade av sig själv, men i nästa start hängde den sig iaf igen. Eller hängde och hängde, den dog.

Gjorde en till omstart och denna gång har allting funkat som vanligt. Än så länge.

Värt att nämna kan vara att jag kört med 10.4 Tiger nu i några veckor. Aldrig haft sådana här typ av problem tidigare.

Idé, någon?

Edit: Jag blev nu lite tveksam över hurvida jag valde rätt forum för denna post. Kanske passar den bättre i något av hårdvaruforumen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-05-20 18:38

Tigrar verkar vara något man skall hålla sig ifrån

Ursprungligen av onnyt:

Tigrar verkar vara något man skall hålla sig ifrån

Man måste visa vem som bestämmer. Men hur det görs vet jag inte..

Hjälp mig mästra min tiger.

Skicka en bugg report till Äpple företaget

1
Bevaka tråden